ik heb alweer wormpjes, maar heb geen zin meer in medicijnen, hoe kom ik er vanaf?

Ik heb voor de zoveelste keer wormpjes en heb geen zin in nog een cuur, hoe kom ik hier van af?

Toegevoegd na 27 seconden:
Het zijn aarsmaden

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Behandeling Behandeling vindt plaats door toediening van medicijnen, bijvoorbeeld mebendazol, dat zonder recept bij de apotheek of de drogist verkrijgbaar is. Goede hygiëne is uiteraard ook uit preventief oogpunt van het grootste belang. Wanneer één gezinslid de worm heeft, zal echter wel het hele gezin behandeld moeten worden om te voorkomen dat men elkaar voortdurend opnieuw besmet…............

Het beste antwoord

De behandeling van aarsmaden vindt plaats door het toedienen van modificatie, bijvoorbeeld het middel mebendazol. Dit is een medicijn dat men zonder recept bij de apotheek kan verkrijgen. Een goede hygiëne is natuurlijk eveneens uit preventief oogpunt van het grootste belang. Op het moment dat één lid van het gezin de worm heeft zal echter wel heel het gezin behandeld dienen te worden om te op die manie te kunnen voorkomen dat men elkaar telkens weer opnieuw zal besmetten.

Het medicijn mebendazol wordt in het darmkanaal slecht of helemaal niet opgenomen wat het middel voor de toepassing dus ideaal maakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zal dan hoop ik de laatste keer zijn, bedankt :)

Andere antwoorden (2)

Niet alleen jij maar al je huisgenoten moeten een kuur, anders kom je er niet vanaf en besmet men elkaar voortdurend. Goede hygiëne is erg belangrijk!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij en je huisgenoten moeten een kuurtje nemen, anders blijf je elkaar besmetten. Hopelijk zal dit dan de laatste keer zijn met een kuurtje. Anders even langs de dokter en zeggen dat je dit vaak hebt, misschien weet hij een andere oplossing. :)