wat kunnen die bulten achter op mijn tong zijn ?

Ik heb sinds een paar dagen bulten achterin mijn keel en op tong ontdekt ze zijn rood en opgezet maar ik heb er geen last van me amandelen zetten soms ook een beetje op. Ik ben net gestopt met antibiotica en vroeg me af of dat de oorzaak kan zijn? Ik haal die aanslag op mijn tong sinds ik het ontdekt heb ook weg. Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.6K

Het beste antwoord

Je bent net gestopt met een antibioticakuur, geef je aan. Het zou de oorzaak kunnen zijn, want antibiotica bestrijdt de (ziekmakende) bacteriën. Je lichaam is bezig om de balans weer te herstellen en weerstand op te bouwen. De rode bulten achter op je tong en keel kunnen daar op wijzen. Als je echt de oorzaak wilt weten, dan zou je de doktersassistente even kunnen bellen, zij/hij weet precies welke antibiotica je hebt gehad en wat de gevolgen er van zijn.
Als je veel last hebt van verkoudheden en keelpijn, zou je kunnen overwegen (in overleg met je huisdokter!) om je keelamandelen te laten knippen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat zijn je keelamandelen.
Je hebt waarschijnlijk een keelontsteking.
Gaat na een paar dagen vanzelf over.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je pijn hebt helpt het ook een beetje als je een waterijsje eet uit mijn ervaring
walter
12 jaar geleden
Klopt.
Ik had eens zware keelontsteking, en het enige dat ik doorgeslikt kreeg was ijskoude vanillevla. En dan nog in combinatie met diclofenac als pijnstiller.