Kunnen skischansnagels ooit weer normaal groeien?

Sinds een maand of 8 ben ik dan eindelijk, na jaren, gestopt met het bijten van mijn nagels. Mijn handen zien er zoveel verzorgder uit nu en ben dan ook trots dat ik hier van de één op de andere dag van af ben gekomen. Echter heb ik wél last van skischansnagels (omhoog groeiende nagels) Aan de rechterhand een stuk erger! Hoe lang duurt het voordat deze nagels weer normaal gaan groeien? Of kan dit alleen maar door middel van een acryl/gelnagel die er over heen geplaatst wordt zodat de nagel gedwongen wordt plat te gaan groeien? Ik vijl ze regelmatig 'kort', zodat het niet zo opvalt. Maar liever heb ik mooie, lange nagels natuurlijk! Is hier een goede oplossing voor? En komt het überhaupt ooit wel goed met deze nagels?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K

Antwoorden (1)

Het is een normaal gevolg van het nagelbijten dat je nagels omhoog groeien. De vingertoppen zijn boven het nagelbed uitgegroeid en bestaan uit eelt. Omdat de nagels nu over de verhoogde vingertoppen groeien ontstaan de “skischansnagels”. Omdat het enige tijd duurt voordat de eeltachtige top weer vlak is, wordt door de snelle groei de nagel gedwongen omhoog te groeien. Als dit gebeurt is het onmogelijk om de groeiwijze van de nagel ooit nog te corrigeren.

De oplossing is: de toepassing van een nagelbedverlenging. Door middel van een speciale gel worden de korte nagelbedden optisch langer gemaakt en de “kuiltjes” tussen je nagels en de omhoog staande vingertoppen opgevuld. Daarna wordt er een smal wit (een natuurlijke melkachtige kleur, geen witte kleur zoals bij French Manicure) randje aangezet. Na de afwerking met een laatste gel worden je nagels in vorm gevijld.
Amadea