te weinig drinken is niet goed te veel blijkbaar ook niet vanaf hoeveel liter drink je te veel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Totaal afhankelijk van je activiteitsniveau, de omgeving waarin je zit (temperatuur), je lichaamsbouw en wat je er bij eet (zouten).

Overal het algemeen in NL bij een gemiddeld persoon zou ik zeggen 4-5 liter. Dan kom je wat in een gevarenzone.

Toegevoegd na 1 minuut:
Gemiddeld persoon heeft 1 1/2 tot 2 liter vocht nodig. 2 1/2 tot 3 gaat nog wel als je het verdeeld over de dag.
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.destentor.nl/algemeen/binnenland//3117583/Teveel-water-drinken-is-dodelijk-.ece
Het te veel drinken (zelfs van water) kan dodelijk zijn. Bij een normaal klimaat in Nederland zal meer 4 liter per dag gevaarlijk kunnen worden.
Wordt er veel inspanning verricht of is het erg heet dan kan de behoefte groter zijn, maar bij 8 liter worden de overlevingskansen klein.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is afhankelijk van het tijdsbestek waarbinnen je de liters drinkt. 7 liter water in een half uur is dodelijk, 7 liter water verdeeld op een dag waarin je ook nog andere dingen eet zal weinig problemen geven. Als stelregel geldt dat 2tot2,5 liter zo'n beetje de max is.

Toegevoegd na 6 dagen:
Ben in 1999 naar Israël geweest waar op dat moment een hittegolf heerste. Militairen werd aangeraden om minimaal 6 liter water op een dag te drinken.