Hoe komt het dat als je in de sauna geweest bent dat je het gevoel hebt dat je in een nieuw jasje zit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Door de intensieve warmte periodes gaan al je porieën zich doen openen. Feitelijk breng je je lichaam kortstondig en kunstmatig in een soort koortstoestand. Hierdoor wordt ons natuurlijk afweersysteem aangezet tot een verhoogde activiteit. Bijkomend verschijnsel hierbij is dat "dode" huidschilfers, pukkeltjes etc. zich gemakkelijker doen laten verwijderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mooi geformuleerd, Ik denk omdat alle toep weg is uit de porien en dat voelt lekker gladjes en alsof je meer dan schoon bent...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het heel gezond is! In de sauna is het dus heel erg warm en je lichaamstemperatuur stijgt daardoor tot ongeveer 39 graden: een soort kunstmatige koorts. Hierop reageert je lichaam door heel veel te transpireren en op die manier wordt tegen ziektekiemen die zich in je lichaam bevinden gevochten. Heel goed voor je weerstand dus! En laten we dan ook even aan beauty denken: je huid wordt heel diep gereinigd en de structuur van een droge huid verbetert.
Daarom heb je een gevoel alsof je in een nieuwe jasje zit...