Alleen dat het gebeurt, maar de reden zal een andere zijn dan adolescenten met psychische problemen daartoe hebben. Meer zoals sommige actievoerders hongerstaken of zichzelf in brand steken...

1 Koningen 18 vers 28: De profeten riepen uit alle macht en brachten zichzelf, zoals hun gewoonte was, met zwaarden en lansen verwondingen toe tot het bloed over hun lijf stroomde.
Amadea
12 jaar geleden
dat ligt eraan hoe je het interpreteert. Bijvoorbeeld, Marcus 9 vers 47 zegt: als uw oog verleidt tot zonde, ruk het uit, want het is beter om met 1 oog en zonder zonde het koninkrijk der hemelen binnengaat dan dat u met 2 ogen in de hel wordt geworpen.

Dit kan worden geinterpreteert als Automutilatie is goed als het zonde kan voorkomen, maar hierover bestaan ook veel andere meningen.

maar in 1 korinthe zegt de bijbel weer: 3: 16 Weet u niet dat u een tempel van God bent en dat de Geest van God in uw midden woont? Indien iemand Gods tempel vernietigt, zal God hem vernietigen, want Gods tempel is heilig - en die tempel bent u zelf.

Ook is 1 van de10 geboden, gij zult niet doden. Dit betekent dat je ook niet jezelf mag doden, automutilatie heeft natuurlijk niet vaak de dood tot gevolg, maar zo ver wil Hij in ieder geval niet dat je gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet jezelf liefhebben als je naaste. want dat kan je ook omdraaien. om je naaste lief te kunnen hebben moet je van jezelf houden.

je lichaam is een tempel van de Heilige Geest. Zou je Gods tempel mogen bekladden? Ik denk het niet, lijkt me nogal respectloos.

dat is het wettische gedeelte. Uiteindelijk is God altijd liefdevol tegenover mensen die dingen fout doen of fout gedaan hebben. Dus je hoeft het niet te doen. Volgens de Bijbel heeft Jezus geleden dus waarom zou je jezelf zo pijnigen?
Dat is het evangelische gedeelte.