ongesteld heid net water wat nu?

Ik ben altijd vrij hevig ongestelt, meestal als ik ongestelt ben dan is het vrij dik bloed en slijmerig (sorry)

nu 2 dagen terug toen de eerste dag van mijn menstruatie begon, ging ik naar de wc en perste ik een beetje ..
ik verloor onwijs veel bloed, en wat het was gewoon letterlijk water net als plas..

wat is dit ? HELP!
Ik slik GEEN pil, en heb ongeveer 1 tot 2 keer in de week sex onveilig.. en dat is met opzet!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou maar even langs de huisarts gaan. En wat die onveilige sex betreft, denk na over je toekomst! Ik mag hopen dat je graag gezond wilt blijven en niet met een of andere SOA of nog erger te maken wil gaan krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fairy123: misschien wil vraagsteller zwanger worden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Net ongesteld en dan al zwanger willen worden? Hoe oud ben je, 12? Denk goed na want een kind is een beslissing voor het leven!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry Daphne. Je leest niet. Ze is niet net ongesteld. Ze is juist meetal hevig ongesteld. Misschien tijd voor een brilletje?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En Fairy12. Betekent dat dat als je getrouwd bent je dan nog steeds veilig moet vrijen? Leuk hoor al die moraalridders hier.
Ritsuka
11 jaar geleden
Zie ook vorige vraag, vraagsteller wil zwanger worden. Veel succes meis, ik zou wel even naar de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is niks onveiligs aan sex om zwanger te worden. Het is zo natuurlijk als wat. Dat mensen dat tegenwoordig onveilig noemen...

Antwoorden (3)

Hoe vervelend mijn antwoord ook is..... ik adviseer je hiermee naar de huisarts te gaan, al is het alleen maar om je gerust te stellen. Want ik kan me voorstellen, dat deze ervaring je best angstig maakt.
Hij/zij kan je vertellen wat de reden kan zijn, en eventueel wat meer onderzoek doen.
Hier op GV kan niemand er iets zinnigs over zeggen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je je zorgen maakt moet je naar de huisarts. Maar het kan ook dat je door het persen zowel urine als bloed verloor en dat het daarom zo dun leek. En bij ongesteldheid verlies je oud bloed (bruinig), vers bloed (rood) en baarmoederslijmvlies (klonten). Het kan dus ook fewoon normaal zijn. Daarnaast kan he menstruatie ook veranderen. De ene keer veel, andere keer minder, veel vlies, etc. Het kan haren hetzelfde zijn en dan anders. Als je geen pijn hebt en het voelt niet anders en het is eenmalig zou ik me geen zorgen maken. Wel zorgen, dokter...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Allereerst: ben je ongerust, ga dan naar de huisarts!

Het zou eventueel kunnen dat zich wat menstruatiebloed verzameld had en dat dit (met het persen) naar buiten kwam. Dan heb je daarna weer gewoon normaal menstruatievocht verloren. Dit zou kunnen als je een tijdje had gelegen of gezeten in een houding waardoor het bloed niet naar buiten kon (in een kommetje bleef liggen) of een slijmpropje voor de baarmoedermond die de boel even binnenhield.

Het kan ook zijn dat je lichaam een beginnende zwangerschap heeft afgestoten. Een erg vroege miskraam dus. Je gehele menstruatie kan dan heftiger verlopen, omdat dan mogelijk al meer slijmvlies is opgebouwd dan normaal.

Hoe is het bloedverlies verlopen sinds het begin van je menstruatie? Normaal, heftiger dan normaal? Heb je ook pijn? (Andere of meer pijn dan normaal bij een menstruatie?)

Het kan trouwens ook zijn, als je tampons gebruikt, dat je een haarvaatje bij de baarmoedermond of elders in het tere slijmvlies beschadigd hebt. Dit kan soms ook hevig bloeden, maar wanneer het vanzelf weer stopt is het niet gevaarlijk. Het is dan wel handig om het 'wondje' rust te geven en dan geen tampon er tegenaan te duwen.

Ik hoop voor je dat het inmiddels meevalt en dat je snel zwanger zult worden! :-)