Hoe kan ik een ritme ontwikkelen dat ik in de nacht wakker ben en overdag slaap, i.p.v andersom.?

Nu ben ik dus overdag wakker en slaap meestal om 12 uur en wordt om ongeveer 7 uur wakker.

Maar wat als ik in de nacht wil gaan ''leven'' en overdag gewoon wil slapen.
Wat is een manier op in zo'n ritme te komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet heel er gezond voor je lichaam

Het beste antwoord

Ik werk 's nachts in de kroeg, een paar nachten per week. In het begin was het wel wat zwaar, maar gewoon door blijven gaan. Hoe eerder je je biologische klok ontregeld hebt, des te beter. Ik draai nu zonder veel problemen 24 uur door als het moet. Ik slaap wanneer ik tijd heb.
Power-napping is een goed alternatief voordat je naar je werk gaat of naar de universiteit.

Je moet er wel voor geschapen zijn om telkens op andere tijden te slapen, maar al je je ritme helemaal wilt omgooien (alle dagen van de week) dan is het een kwestie van ermee beginnen, maaltijden daarmee afstemmen en evt dikke gordijnen kopen. 1 tip, blijf niet te lang in bed liggen ookal ben je moe. Gewoon om 8 uur naar bed gaan en om 16 uur weer op. Regelmaat is wel belangrijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Gewoon doen, zoals nachtwerkers of doen zoals mensen die reizen naar andere tijdzones. Vervolgens merk je wel of je je daar aan aan kunt passen.

Je kunt het dus ineens doen maar ook langzaam door elke nacht of paar nachten een uurtje te verschuiven (verschuif dus ook je maaltijden).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat je het hebt over het werken in nachtdienst.
Dat is een kwestie van beginnen te werken op het moment dat dat gewenst is is. Bv om 0:00 uur. En werken tot bv 6:00 uur. Je komt thuis en je krijgt wel slaap.
Ik heb het zelf gedaan. Om 7 off 8 uur 'smorgens gaan slapen en na om 15 uur wakker worden. Ik sliep zelfs gewoon met gordijnen open.
Het wisselde elke week dagdienst/nachtdienst.
Reddie
12 jaar geleden
Als je gaat werken als beveiliger of nachtportier zal je zien dat je eerst heel slecht slaapt, maar op een gegeven moment zal je lichaam aan dit nieuwe ritme wennen.

Misschien kan je in het begin niet goed slapen, maar er zijn pilletjes die niet gevaarlijk zijn (Melatonine) die zorgen dat je in slaap valt.
Je zal dit moeten volhouden voordat het 'normaal' is voor je lichaam.

Er zijn mensen die alleen maar 's nachts werken (in de zorg bijvoorbeeld) of nachtdiensten (politie/brandweer) draaien.
Het is dus mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ieder mens heeft een biologische klok, die redelijk gelijk gaat lopen naarmate je langer de zelfde tijd op staat en naar bed gaat.
Je kunt het in een keer omgooien, maar dat is erg heftig ( jetlag)
Je kan het ook een uur per dag doen, totdat je helemaal om bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo leef ik al sinds ik kind ben,door een gebeurtenis toen ik 6 jaar was.
Ik slaap dan ook beter overdag dan in de nacht omdat ik een nachtactieve ben.
Het is dus wel doenbaar.
mensen kunnen dat leren,ik ben zo van nature.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jerovanja, wat is hier het nut van?
Is het voor jou het ontlopen van de huidige maatschappij?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
neen Ed,ik ben niet een nachtmens omdat het mijn keuze is,In mijn boek dat ik je stuurde staat dat ik een maankind ben,en dus een kind van de nacht. Er staat ook in hoe dat op mijn 6de levensjaar zo gekomen is.
Heb je mijn boek niet ontvangen?
"Met Horten en stoten" heet het.
Als je méér wil weten wat dat inhoud,over dat maankind zijn laat het me dan privé weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar om jouw vraag te beantwoorden over het nut ervan in mijn geval Ed,Laat ik je bij deze het antwoord dat ik aan een jonge man gaf,hij verbleef vier maanden bij ons en hij ergerde zich er vaak over dat ik snachts op was,dit gaf ik hem als antwoord:
Hij noemde mij broer...
Dag broer.
Ik zal je eens iets uitleggen,het zal je veel duidelijk maken.
Het gaat over mijn waken en mijn slapen dat helaas anders is dan bij anderen.
Dat zit zo:
Als Maankind ben ik nachtactief en slaap ik overdag.
De reden is,als ik snachts slaap terwijl de maan schijnt droom ik bange dromen die uitkomen,en kan ik ook tijdens het slapen niks verwerken van dat alles wat ik tijdens mijn waakperiodes beleef,dat komt omdat mijn zintuigen snachts veel scherper zijn dan overdag en mijn zintuigen leiden me dan af.
Als ik snachts actief ben dan leiden mijn bezigheden mijn scherpe zintuigen af en dan hoef ik ook geen bange voorspellende dromen te hebben,want op mijn 21 heb ik een eed gezworen waarin ik mij voornam nooit meer snachts te dromen,omdat ik voor deze dromen bang ben want ik voorspel niet graag de ongelukken en dood van mensen en dierbaren, tenzij het nodig is in de toekomst te zien,maar toekomst ken ik liever niet.
Als ik overdag slaap dan droom ik ook,maar dan droom ik net als iedereen gewone dromen die niet uitkomen,dromen waaruit ik iets leer,die mij helpen de dingen in mijn slaap te verwerken die ik tijdens mijn waakperiodes beleefde.
Ik probeerde echter al zeer vaak net als de "normalen" overdag
actief te zijn en te werken,maar dan word ik overmand door moe.
En als ik snachts naast mijn vrouw ik bed lig dan kan ik niet slapen en lig ik maar wakker en verveel ik me,ruik ik mensen en dieren en geuren die buiten in mijn wijk overdag aanwezig waren,en hoor ik geluiden in andere wijken en dit alles met gesloten raam.
Om gek te worden,en als ik daarmee ongewild mijn vrouw wakker hou dan ben ik kwaad op mezelf want zij heeft haar slaap nodig,want Jenny moet om 6 u op om te gaan werken.
Zij kent mij nu al 20 jaar en zij weet en aanvaard dit allemaal.
Zij zegt daarover,het beste voor jouw is ook het beste voor mij,voor haar is dat haar slaap in de nacht,voor mij is dat slapen overdag.
Maar als ik overdag ergens nodig ben of een afspraak heb dan ben ik er wel,ik kan een week wakker blijven.
Maar verwaarlozen doe ik Jenny zeker niet,anders zou ze het toch geen 20 jaar met me uithouden hé?
Nu begrijp het het misschien beter.
Tot daar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ed: Dit en nog véél meer daarover en over hoe ik mensen zie staat in mijn online maar toch verboden boek,verboden omdat het in een online-geheim Dagboek van me staat.
Maar jij Ed,jij mag het hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ik ben zeker geen Engel,wat ik wel ben kreeg ik ongevraagd na een aanval van een Duitseherdershond,ik was toen zes en het werd mijn dood,toen kwam de maan in me en ik kwam terug terwijl ik dat niet wilde want ik was bang waardoor ik niet meer sprak.maar ik wist er toen het fijne niet van,dat ontdekte ik pas na een zelfstudie en deze zelfstudie deed ik naar aanleiding van een aantal gaven en eigenschappen die ik bij mijzelf ontdekte toen ik 10 jaar was,en de oorzaak van dit alles is te wijten aan die aanval van die Duitseherdershond op mijn 6de,ontdekte ik tijdens mijn zelfstudie op mijn 10de dat gepaard ging met gaven die ik niet eens wilde want ik was er zeer bang van.
Ik ontdekte namelijk dat ik een maankind was zonder te weten wat dat was en zonder te beseffen wat dat inhield,maar de gevolgen waren vreselijk.
Ik ben een Maankind:
http://www.aquariusage.com/index.cfm?newsid=7086&read=1
Ik vond deze link die jp zocht maar blijkbaar toch niet wilde gisteren pas en ik dacht dat ik hierin alleen op de wereld was,tot gisteren dacht ik dat. (5 April 2012)
Het is of ik een deel van mijn roots gevonden heb?
Zo begon het tijdens mijn zes jaar,ik citeer:
"Toen ik 6 jaar was, werd ik in mijn gezicht gebeten door een grote mannelijke Duitse herdershond van de buren, ik was toen een halve onderlip kwijt. Ik had toen mijn tweede bijnadoodservaring,de eerste keer door fysiek geweld,ik was pas 6 en ik was door dit geweld zo bang dat ik nooit meer wilde wakker worden,en hoewel ik toen niet wist wat dood zijn is en daarom in de plaats niet wakker wilde worden gebeurde er iets,iets dat niet van deze aarde is. ***Daarover later méér***"
De link van mijn hand daarover vind je hier:
http://jerovanja.blogspace.be/45165/De-mensen-in-de-wereld-Hoe-ik-het-zie-wil-zien/
Maar ik weet dat jij dit al hebt.
ik herinner dat de jaren na deze beet waardoor ik de helft van mijn onderlip verloor en dat ze in een ziekenhuis vervangen hebben door een stuk vlees uit de binnenkant van mijn mond,ik herinner mij dat mijn zus en mijn moeder het er vaak over hadden,dat rare,dat rare elke keer opnieuw als het "Hondentijd" is,dwz,als de honden loops worden,dan ging mijn onderlip open en er kwam bloed en water uit,en dat elke keer weer als het hondentijd was,raar. (Dat is nu in 2012 nog zo.)
Verdere details bespaar ik je liever,tenzij je het echt wil weten dan vraag je het maar,maar dit wilde ik je niet onthouden.
aquariusage.com - spiritueel - Maankind - Tuesday, March 06, 2012
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aquariusage.com - spiritueel - Vrijwel iedereen die met hart en ziel leeft, kan een hogere begaafdheid hebben. Dergelijke mensen worden Profeten en Zieners genoemd.
8 maart,Ik Jerovanja heb dit net met verbazing gelezen,met verbazing omdat ik las dat enkel mensen die onder het sterrenbeeld kreeft geboren zijn echte maankinderen zijn.
Ik ben Stier en ik ben niet maankind van geboorte,het werd me "gegeven" door ik weet niet wat op mijn 6de tijdens mijn dood,teneinde mij weer naar de levenden te brengen tegen mijn wil en dan nog met opdrachten en gaven waar ik niet om vroeg omdat ik er bang voor was en ook vandaag nog vind ik deze verantwoordelijkheid zeer zwaar,maar om er mensen mee te helpen doe ik dat graag.
Het volgende in deze link viel me in het bijzonder op en dat verbaasde mij nog het meest omdat ik mij er helemaal ik herken,ik citeer:"Vanwege de invloed van de maan op de intuitieve vermogens van de mens worden aan Maankinderen magische eigenschappen toegekend. Welke vermogens zijn dit dan? Onder intuitieve vermogens worden de volgende begaafdheden bedoelt:
helderzien, helderhoren, heldervoelen, helderruiken, helderproeven, helderweten.
Pas nu begrijp ik ook wat ik samen met een zekere Ed Dijst uit zeeland gedaan heb en waarom ik dit toen kon,hoewel ik hem nog nooit live zag en nooit ontmoet heb,enkel via internet en via mail.
Hier is het verhaal over mijn gaven van vandaag:
Een mailgesprek tussen mij en Ed:
Zus van me,leer mij nu eens anders kennen,dit is mijn opdracht en mijn werk buiten facebook:
http://jerovanja.blogspace.be/86157/Een-Jacrovanjen/
Ed heeft een door hem zelf aangelegde tuin met een door hem zelfgemaakte grot.
Hij is in de 60 jaar en er gebeuren in zijn tuin en vooral in zijn grot zeer buitengewone en uitzonderlijke dingen,iets met geesten en Engelen en het allemaal zeer puur en mooi,vooral als er daar mensen met emotionele moeilijkheden door Ed via Sessies geholpen kunnen worden.
Nooit had ik gedacht dat dat ik aan zo'n uitzonderlijk man een sessie zou geven en dat op zijn verzoek,en nu pas via deze vorige link over mijn maankind zijn,kan ik begrijpen waarom ik dit kon.
Zie voor dat verhaal over mijn opdracht hierin de volgende link,dit is ons verhaal,het ging over een meisje van drie jaar:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dat verhaal Ed, dat verhaal ken je.
Dit was een klein citaat uit mijn boek,als antwoord op jouw vraag over het nu van mijn waken overdag en wat daar de reden van is.
Heb je het hele online boek al? Zo niet laat het me dan weten dat stuur ik het je toe,ik dacht dat ik het je al eens verstuurd had.
Vele mensen leren er uit en bewonderen jouw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zult ook merken dat ik mijn antwoorden op G.V meestal s'nachts geef,
tussen zonsondergang en vogelzang.
Nu ben ik dag en nacht op de been omdat ik alle dagen mijn vrouw ga bezoeken in het ziekenhuis,ze heeft een aantal erfelijke aandoeningen,gelukkig kon ik haar op 30 Maart van dit jaar om 10:30u. nog net op tijd redden,zo hebben drie Dokters het me toch verteld.
Ze licht sinds 30 Maart voor de tweede keer op de intensieve Hartbewaking,ze had een, door een overbelast hart, Hartfalen en een klaplong,die klaplong veroorzaakte nu een longontsteking en haar wateropstapdeling, samen met haar diabetisch veroorzaakte nierfalen.
En haar longen waren al wat zwakker omdat ze hooikoorts heeft.
Misschien iets te veel info,maar als maankind kan ik funkcioneren in omstandigheden en een duur waar de meeste mensen zouden instorten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jerovanja, wonderbaarlijk deze reacties van jou, zo veel woorden ,na een vraag van mij van twee regels.
Ik zie dit meer gebeuren bij sommige mensen, alsof ik op het juiste moment op het juiste knopje druk. Heel erg voor je vrouw en je zelf, ik wens je veel sterkte met deze situatie en hoop dat je alles vol houdt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lieve Ed,zolang er bij Jenny meer vooruitgang is dan achteruitgang hou ik alles vol,dank je voor jouw medeleven,dat geeft me moed.
En dat je méér ziek gebeuren dat mensen op een korte vraag van jouw lange antwoorden sturen betekent dat mensen zeer graag met jouw te doen hebben,en ja,ik sluit me daar graag bij aan.
Mijn antwoord was dan ook niet in twee regeltjes uitgelegd,Want als ik bvb zou zeggen dat de maan rond is kun je nog met vragen blijven zitten,zoals,"rond" als een schijf,of als een bal,of wat?
Zo in die zin,begrijp je wel?
Een halve uitleg doet dan ook méér vragen rijzen dan een volledig antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor je laatste reactie, moet de rest nog eens goed doorlezen, was de hele dag weg vanwege een feestdag.
Jouw boek heb ik inderdaad ontvangen, ben er een paar keer aan begonnen, maar het moment was verkeerd denk ik.
het ging gewoon niet, maar ga dat wel weer eens proberen.
veel sterkte met Jenny.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel Ed,en veel leesplezier.
Dat over mij,Jerovanja en de maatschappij en hoe ik dit en de mensen die erin wonen zie, staat ook in mijn boek,ben er zeker van dat jij er veel uit kunt leren,mocht je na het lezen vragen hebben dan stel ze gerust via mail.
Ook zal ik Jenny graag jouw groeten en "sterktewensen" in het ziekenhuis overbrengen.