Is Soja Proteine nou echt zo slecht voor een man? Dit vanwege tegenstrijdige onderzoeken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik weet dat sommige vrouwen er last van kunnen krijgen, iets met hormonen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraagsteller bestaat niet meer, dat is snel.

Antwoorden (1)

Blijkbaar wel:Soja in hogere dagelijkse hoeveelheden, zou namelijk kunnen leiden tot een dalende testosteronspiegel bij mannen.

Bij baby jongetjes leidt minder testosteron tot minder groei tot 23 jaar, zowel in lichaamslengte als in penismaat. Onder volwassen mannen leidt minder testosteron tot minder assertief gedrag, minder spiergroei, minder libido én sperma.

Af en toe een klein beetje soja is geen punt maar iedere dag soja is iets wat jonge en volwassen mannen echt moeten vermijden.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ maar vergeet jonge vrouwen niet.
Als soja in hun dagelijks dieet zit kunnen ze jaren eerder in de puberteit komen.