Ik doe Mbo Niveau 2 Elektrotechniek mijn vakken gaan steeds slechter heb ook nooit hoge cijfers kunnen scoren ik wil me verbeteren hoe doe ik dit?

Ik zit er echt mee

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Dat is moeilijk te beantwoorden. Misschien ligt de opleiding je niet zo goed, of is de manier van uitleggen niet duidelijk voor je, of zijn er andere dingen die je bezig houden waardoor je je hoofd niet bij school hebt, of misschien kan je niet goed leren omdat je een leerstoornis hebt ofzo. Er is zoveel wat iemand dwars kan zitten.
Heb je een goede coach (of SLBer) op school, waar je mee kunt praten? Misschien kan hij of zij je verder helpen, met tips voor huiswerk, en leren enzo.
Desnoods doe je gewoon wat langer over je opleiding; dat is ook helemaal niet zo'n ramp hoor! Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer hulp te zoeken bij het leren hoe je moet leren. Een aardige buurvrouw of een andere volwassene.

Welke vakken gaan er lastiger? Misschien kunnen we dan betere tips geven. Begin op tijd met huiswerk. Leerwerk moet je verdelen over 3 dagen. Maakwerk maak je op de dag dat je het hebt opgekregen, dan ben je er maar klaar mee en vaak begrijp je het dan beter omdat je er die dag nog les over hebt gehad.

Leerwerk: probeer een stukje te lezen en vraag je af welke vraag je hierover zou kunnen stellen. Typ die vraag en zet er het antwoord onder. Als je zo de hele tekst gehad hebt leer je de vragen door een papiertje op het antwoord eronder te leggen.