Met een zeer lichte handicap en juiste caotscing of begelijding. Kan je dan een diploma hondengedragsdeskundige halen?

Toegevoegd na 6 minuten:
met een zeer lichte MENTALE handicap dat was ik er vergeten bij te zetten. Aan iedereen die mijn vorige vraag heeft beantwoord dank je we.l

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Allereerst is het zonder alle feiten moeilijk om hierop te antwoorden.

Als je eerst informatie gaat halen bij een kynologisch adviescentrum school en spreekt over extra begeleiding en de juiste coaching, is het natuurlijk afhankelijk van je "zeer lichte handicap" of deze droom van jou door kan gaan.

Advies

Zoek informatie, spreek met iemand (hondengedrags-deskundige) met ervaring.
Zeker is het ook verstandig om, afhankelijk van je handicap, eerst met je huisarts hierover te praten.

zie voor informatie :

www.mensenhond.nl
www.gedragstherapie.info/opleiding
www.dogsvision.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een lichte mentale handicap ik denk gewoon trager dan de gemiddelde mens
jodyenboyke
12 jaar geleden
Ik denk dat als je in staat ben, de leerstof tot je te nemen en de opdrachten kan uitvoeren, dat het wel kan lukken, misschien heb je meer tijd nodig. Heb je moeite met plannen, organiseren en zelfstandig huiswerk/opdrachten te maken dan kan het wel eens problemen geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt mij, cazzy, dat je met een instructeur/docent en een gediplomeerde hondengedragstherapeut moet praten over de theorie (wat dat van je vraagt: puur leren)
en de praktijk, of het iets trager zijn dan gemiddeld, een probleem zou moeten/kunnen opleveren !
Wij kunnen hier onze gedachten over uiten, maar, nu praat ik voor mezelf, ik kan hier verder geen uitspraken over doen omdat ik niet weet wat de vereisten van de opleiding zijn. Ik las wel, dacht ik, HBO.
Ik raad je aan om positief te zijn en te blijven en zo veel mogelijk informatie op te vragen/zoeken. Dat kun je doornemen en aan de hand daarvan een lijstje met vragen opstellen en daarna met meerdere mensen (zie hier aan het begin) gaan praten. Laat je niet afschepen met een "blind" : dat kan niet! Soms zeggen mensen dat veel te snel en als er een beetje moeite voor gedaan wordt, liggen de zaken/feiten ineens anders.
Ik hoopt het voor je !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou ik dan dan het beste
naar bv een (hondenschool) gaan en een instructeur raadplegen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek op internet een goede/goed bekend staande school, onder mijn antwoord staan drie mogelijkheden. Er zijn er vast nog meer. Dit is een begin. Lees die websites en laat het binnenkomen bij je (tot je spreken, de tekst en beelden) aan de hand daarvan denk je dat of die lijkt me wel wat. Oké, dan ga je bellen, brochures/folders opvragen en niet te vergeten vragen naar de open dag (datum) en dan lezen. Kijk of er een niet te ver weg is, dan kun je daar heen en met mensen met ervaring praten/ overleggen i.p.v. plaatjes kijken alleen maar.
Neem een blocnote mee en schrijf ALLES op... Je zult zoveel informatie te horen krijgen dat je veel niet kan onthouden en dat zou jammer zijn, hé?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag 1; heb je zelf al een keer een hond getraind en door het examen gekregen? Zo nee: dat zul je eerst moeten doen en dan weet je ook beter of je dit kunt of niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is 'n goeie Pelle !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen ik heb zelf nog nooit een hond getraind maar heb wel ervaring met honden aangzien ik er ben tussen opgegroeid mijn ouder mama en siefvader hadden er 3 ik weet dat ze duidelijke leiding nodig hebben en dat je altijd kalm en assertief moet zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, in de tijd dat ik hondentrainingen volgde (25 jaar geleden) als puber moest je echt wel een keer een hond door het examen hebben gekregen voor je zelf de cursus mocht volgen om die cursus (gehoorzame huishond toen nog) te geven. Ook omdat je vaak je hond gebruikt om uit te leggen. Dus: neem eerst zelf een hond en doe samen een cursus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Cazzy, ik heb even een probleem met de persoonlijke berichten (staat vast...), maar de reactie hierboven van Pelle is ter zake deskundig. Als je eerst overal informatie gaat zoeken, krijg je dus denk ik het advies van Pelle ! Om dat te bereiken (het doel is dus : een hond -eerst- ), kan je iets anders doen (werk zoeken / sparen / ander huis zoeken / HOND). Advies :
Als je mijn adviezen (hier en op persoonlijke berichten) met bovenstaande reactie (=advies) van Pelle combineert, weet je precies óf en hoe je dit doel kunt bereiken. Succes !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en daar sluit ik me bij aan! Als je overigens geen hond hebt kun je natuurlijk wel aanbieden om met de hond van een ander een training te volgend, ik denk niet dat iemand daar iets op tegen heeft!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In ieder geval, het klinkt goed en zoals gezegd eerst alle folders/brochures opvragen, daarna ga je een soort plan maken aan de hand van onze opmerkingen/vragen/antwoorden en adviezen, vergeet de open dag niet en :
ALLES NOTEREN !!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om met een eigen hond te beginnen daar was ik me zeker en vast al bewust van. ik zou trouwens niets liever willen dan een eigen hond. een pup of nog jonge hond uit een asiel lijkt me goed die kan je nog veel bijbrengen. maar ik zit met een probleempje en weet niet wat te doen om het op te lossen ik heb een partner die al 2 maal in zijn leven een negetieve ervaring heet opgedaan met honden. ik weet dat het zeker en vast NIET aan de hond ligt maar eentje kwam alblaffend op hem afgelopen in zijn jeugdjaren. en een ander met mij er toen dicht bij in de geburen heeft hem FAMEUS gebeten. en wanneer ik zeg fameus dan bedoel ik echt fameus, want hij had door de beet een gapend gat in zijn kaak honden reageren (dat weet ik uit ervaring) op de energie dat een persoon uistraalt waarschijnlijk zag de hond mijn partner niet als leider omdat de hond aanvoelde dat mijn partner hem niet leide zoals ik dat deed we kregen ruzie samen daardoor en ik was toen ook nog zwanger van mijn eerste kind met pjin in mijn hart heb ik hem toen weg moeten doen van toen af tot de dag van vandaag voel ik me daar absoluut niet goed bij. hoe overtuig ik mijn partner er nu van dat honden absoluut geen beiters zijn mijn partner denkt over honden aan het ergste dat er kan gebeuren en uit ervaring weet ik dat een hond dat oppikt. gevaarlijke combinatie als je het mij vraagt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Cazzy, :
je komt wel heel laat met nieuwe feiten aandragen.
je bent geen jong meisje (?)
je hebt (minstens) 2 kinderen,
een partner,
en je hebt eerder een hond weggedaan! Ik denk dat het beste is dat zolang jij deze partner hebt, je geen hond neemt, beter voor je partner, voor jou en zeker voor de hond. Je partner en jij kunnen een heleboel leren over honden als je naar het tv-programma "The Dogwhisperer" kijkt op National Geographic.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe ik al vanaf het begin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is waarschijnlijk een misverstantje. Er is maar 1 kind
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet dat honden niet bijten omdat ze dat leuk vinden. Maar hoe overtuig ik ùijn partner daarvan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je dat al niet kan Cazzy zou ik het hele idee maar uit mijn hoofd zetten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hallo @Cazzy
je schrijft : ",,,en ik was toen ook nog zwanger van mijn eerste kind...." (het misverstandje).
je weet niet hoe je jouw partner kunt overtuigen van het goede karakter van een hond.
ik denk dat je eerst 'orde op zaken' moet zetten, dingen uitzoeken / regelen voor jezelf en voor en met je partner en wat @Pelle zegt klinkt erg logisch.
Lees nog maar eens de 2e alinea van wat ik een uur geleden schreef.
Voorlopig moet je droom een droom blijven, het is nu onbereikbaar, vergeet het niet en werk er maar aan !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dag pelle ik weet hoe ik er aan zou beginnen maar hij moet ook nog wel mee willen he ofwel begint hij ineens over een anden onderwerp ofwel loopt hij me straal voorbij en doet de deur van de huiskamer dicht of ontwijkt gewoon alles probeer dan maa eens om je geduld te bewaren