Mijn wang is gezwollen, maar het doet geen pijn wat kan het zijn?

Laats krabde mijn kat me in mijn wang (het bloede). Na ong. 2 dagen kam er een klein blauw plekje naast het wondje. Enkele dagen daarna begon het op te zwellen, maar het deed geen pijn. Wat kan het zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik heb een aantal jaren geleden ook gehad en toen bleek ik een mega-abces in mijn wang te hebben. Een abces zou het in dit geval ook kunnen zijn, omdat je kat je heeft gekrabd en waarschijnlijk bacteriën overgebracht heeft in de wond, waardoor de wond nu geinfecteerd is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar de huisarts dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Hippo Precies!
Je zou een kattenallergie kunnen hebben. Het zwelt enorm op, jeukt en voelt heet aan. Ik heb dit namelijk ook wanneer ik door een kat word gekrabd, maar ik hoef niet te niesen en heb geen tranende ogen.
Ik heb nergens last van als ik door een hond, fret of egel word gekrabd. Bijvoorbeeld :-)