bijbal verwijderd waar blijven nu de spermacellen ?

Als je bijbal rechts is verwijderd komen nu alle spermacellen naar de andere kant om te rijpen?

Toegevoegd na 6 dagen:
hoe worden nu de aangemaakte spermacellen die niet meer weg kunnen langs de afgesloten of verwijderde bijbal toch afgevoerd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

De bij bal heeft niks met je teelballen te maken,het heet niet voor niks bij bal.De bij bal kan vaak ontstoken raken en wordt dan verwijderd.Maar het zaad gaat gewoon naar beide teel ballen.
12 jaar geleden
De spermacellen kunnen rechts de teelbal niet uit, dus zullen ze daar blijven en 'dood' gaan en zo gaat deze cyclus continue door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
burgos
12 jaar geleden
Het is een bijbal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, maar de spermacellen worden gemaakt in de Teelbal en gaat via de bijbal naar de zaadleider. Als de bijbal weg is, kunnen de spermacellen dus de Teelbal niet uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe worden de spermacellen dan afgevoerd als er geen uitgang(bijbal) meer aanwezig is?
De bijbal is ervoor dat de zaadcellen kunnen rijpen. Als je deze mist, ben je aan die testikel dus waarschijnlijk niet vruchtbaar