Als je thuis sit-ups en push-ups doet, heeft het dan zin om dit elke dag 1 of meer keren te doen ?

Ik doe dit niet voor mijn conditie of gezondheid of conditie, maar voor spiergroei.
(Ik weet dat je voor de snelste resultaten beter naar een sportschool kan gaan)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bekijk ook deze vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/elke-dag-push-ups-dag.296898
Ritsuka
12 jaar geleden
nee hoor, je kunt ook prima thuis resultaat bereiken, zonder sportschool: www.bodyrock.tv met alleen wat oefeningen ben je er niet, je voeding moet ook heel goed zijn.

Antwoorden (1)

Het beste kun je niet elke dag dezelfde oefeningen doen.
Doe bijvoorbeeld maandag buikspieren, dinsdag armen, woensdag benen en dan donderdag weer buikspieren.

Ga niet de hele tijd sit ups doen, dit is niet effectief. Als je de hele tijd dezelfde oefening doet, reageert je lichaam er niet meer op. Doe dus ene keer situps, dan eens een plank, dan eens iets voor je obliques etc. Google eens op 'ab exercises' en je vind er gigantisch veel. Wissel deze een beetje af.
Doe dus op maandag een paar setjes van 2 of 3 oefeningen, en dan de donderdag weer 2-3 andere oefeningen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit zijn uiteraard voorbeelden, maar je snapt het denk ik wel.

- Niet elke dag buikspieren trainen, maar minstens 1 dag rust voor je weer een spiergroep traint.
- Pas je voeding aan, zoek bijvoorbeeld op clean eating.
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En als je sit ups doet, zorg er dan voor dat je ze goed doet. 9 van de 10 mensen doen het fout en als je het fout doet is er kans op brugklachten.
Ritsuka
12 jaar geleden
inderdaad een hele goede toevoeging! De juiste houding is veel belangrijker dan het aantal herhalingen dat je doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Brugklachten is natuurlijk rugklachten xD.