is het normaal dat mijn laatste tand wiebelt nadat mijn verstandskies eruit is getrokken?

een paar dagen terug is mijn verstandskies in de onderste kaak en de bovenste kaak eruit getrokken, maar de tand in mn onderste kaak die wiebelt nu een beetje dus het doet pijn alsik mn tanden op elkaar doe. in de onderste kaak was wel de grootste verstandskies dus een grote gat,misschien ligt het daaraan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

De tanden steunen elkaar als het ware. Dit zal zichzelf corrigeren. Niets om je zorgen over te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zich is het wiebelen niet erg, maar als de kies erger begint te wiebelen of als na het weekend de kies niet vaststaat moet je een afspraak maken met je tandarts. Die kan je kies stabiliseren zodat je kaak rustig kan helen.
Ook als de pijn na het weekend niet weg is moet je de tandarts(assistente) even bellen, het kan zijn dat je langs moet komen voor een check.
De pijn kan overigens ook veroorzaakt worden door hechtingen. Bij een groot gat zou er gehecht moeten worden en dat kan pijn veroorzaken als de hechting tegen een sensitief plekje schuurt.
Het kan ook pijn doen omdat de zenuw die achter de kies langs loopt erg gevoelig is door het trekken. Dit trekt vanzelf weg.

Als je het toch niet vertrouwd, bel dan even met je tandarts(assistente). Zij kennen je geschiedenis en elk gaatje en hoekje in je mond en kunnen je daarom ook beter adviseren en geruststellen. Voor nu: wacht tot maandag, en als je het niet vertrouwt bel je de dienstdoende tandarts.