Vaak word ik 20 geschat terwijl ik toch echt 30 jaar ben. Hoe kan ik er eenvoudig ouder/volwassener/minder meisjesachtig uitzien?

Aub niet zeggen dat de rimpels etc vanzelf wel komen, dat weet ik wel. Ik gebruik niet veel make-up en haarstyling produkten (lang haar).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is ook nooit goed ..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grijze puik op, bloemetjesjurk mèt ceintuur aan en koop 6-teens-schoenen: werkt zeker te weten!!! LOL
Nee, geintje:
Lekker zo laten en geniet ervan! Komt vanzelf in de loop der jaren. Toegevoegd na 29 seconden:
*puik* = pRuik...zucht... ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben 23, maar wordt vaak rond de 16 geschat of nog jonger...No matter wat ik aan heb, het zit hem echt in mijn gezicht ;-) Maar toen ik ooit in een vakantie een bijbaantje had in een verpleegtehuis zei een vrouw tegen me: 'Meid, als jij straks 50 bent, zie je er uit als 25!' Daar vertrouw ik dan maar op ;-)

Het beste antwoord

Alhoewel velen er jonger uit zouden willen zien, herken ik je probleem. Als 'jonge' meid in een zakelijke mannen wereld liep ik tegen hetzelfde aan. Tijdens een cursus profilering heb ik bijgaande bruikbare tips gekregen:

-gebruik iets meer make-up: een zwart lijntje boven je ogen, donkere ogenschaduw, hoeft geen zwart te zijn, maar meer in de groen, grijs, bruintinten, een op je lippen mogen alle kleuren behalve roze, dat maakt weer 'meisjesachtig'.

-kleding: kleurtjes komen altijd jonger over. Dus draag wat neutralere kleuren en fleur deze bijvoorbeeld op met een gekleurd sjaaltje, riem of tas. Platte schoenen zoals ballerina's maken jonger, dus draag hoge hakken of laarzen met met een puntneus. Klassieke stoffen maken ouder en natuurlijk staat een colbertje met daaronder een mooie blouse altijd goed, doe daar bijv een krijtstreepbroek of kokerrok onder en de 'volwassenere look' is compleet.

-haar: je haar kun je prima los dragen. Zorg dat het er verzorgd uitziet. Als je het vast wil dragen, draag dan een lage staart ipv een hoge. En vervang vlechtjes voor een mooie knot.

-houding: als jij rechtop loopt, zelfverzekerd overkomt en vriendelijk glimlacht in plaats van giechelt, ben je al een flink eind op weg. Let wel op dat het 'echt' overkomt. Je moet er natuurlijk niet in doorschieten;)

Speel hier gewoon wat mee en kijk hoe de reacties zijn. Er ouder uit willen zien en dus serieuzer genomen willen worden hoeft niet te betekenen dat je als een saaie grijze muis of akela door het leven moet.

Als je proffessionele hulp wil zou je eens bij een kleuren en kleding consultente langs kunnen gaan en/of een cursus profilering volgen.

Suc6!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow, bedankt! Hoewel er meerdere zeer goede antwoorden zijn, kan ik met jouw antwoord toch het meest!

Andere antwoorden (4)

Vraag je kapper om te helpen, die kan je vast een mooie coupe aanbevelen. Dat helpt in ieder geval heel erg.

Als je een jong uiterlijk hebt zou je je wat ouder / formeler kunnen kleden, misschien dat het helpt. Door een jasje of nette broek/rok te dragen zie je er vaak al wat ouder uit.

Verder is het misschien ook uitstraling, hoe je je voelt. Voel je je 30 of eigenlijk nog jonger? Hoe oud zijn je vrienden?

Nu is het vloek, straks een zegen. Maar dat wil je vast liever niet meer horen ;-)

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tsjonge, een vrouw die er ouder uit wil zien, dat hoor je niet vaak. ;)

Tips:
1) Haardracht is enorm belangrijk. Neem liefst een stijl kapsel, geen friemels, frutsels in je haar, die maken je jonger, ook vlechtjes zijn uit den boze
2) Je kleding, als je kort bent, kun je op hakken gaan staan, langer = je lijkt ouder. Verder, koop kleding die bij je leeftijd past. Als je in hippe tiener-achtige kleding rondloopt, vraag je erom ook jonger geschat te worden. Kleed je dus serieus en niet te frivool.
3) Probeer je vrouwelijk en niet meisjesachtig te gedragen; Giechel je bijvoorbeeld vaak? Leer het af. Denk na over je stemgebruik en misschien, als je een erg hoog stemmetje hebt, is het goed te oefenen om iets lager te praten

Dit is toch wel de top-3 van dingen die je kunt doen om ouder over te komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je ouder willen lijken?
Is juist een compliment als je jonger wordt geschat, maar misschien kan je wat aan je haar doen en kledingstijl waardoor je wat ouder lijkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een compliment is het als je al wat ouder bent en drie jaar jonger wordt geschat.
Altijd maar tien jaar jonger worden geschat, terwijl je nog niet eens oud bent, is geen compliment meer, dat is zwaar irritant.
Zie het als een compliment! Maar ik snap ook wel dat het soms best vervelend gaat worden idd. Het is lastig om te zeggen want ik weet natuurlijk niet hoe je eruit ziet. Vraag eens aan je kapper wat hij of zij vind wat voor een kapsel bij jou en je leeftijd past, leg uit dat je graag wat 'ouder' wilt lijken omdat je vaak te jong geschat wordt. Draag wat make-up... daar lijk je al ouder mee. Kijk maar naar jonge meiden die geen make-up dragen en die wel make-up dragen. Zelfde leeftijd maar de 1 lijkt ouder dan de ander. Kleding is ook een belangrijk iets... ik vind kleden naar je leeftijd altijd zo iets doms maar bij jou heeft het toch wel een functie. Draag vrouwelijke en nette kleding die een vrouw van 30 zou dragen. Dat betekend niet dat je naar de ms mode moet want dat is vanaf 50 jaar ofzo... hahaha nee gewoon naar de vero moda, h&m (en dan niet de divided lijn) enz. vrouwlijk en volwassen. Oja nog een tip.. vraag familie en vrienden van de zelfde leeftijd om advies en tips en vraag ze mee naar de kapper of en uit winkelen ;) Nou succes ermee ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook een heel goed antwoord, plus!