is het goed of slecht dat als ik mijn borst, been en arm spieren enorm aanspan, ik flauw val?

laat ik beginnen met het moment wanneer het gebeurd..

ik heb net een goede film gekeken en op een of andere manier bouwt zich een enorme kracht op in mijn lichaam.

deze kracht kan ik vervolgens naar buiten gooien door buik, been en arm spieren (samen met anderen wat ik niet bewust doe) enorm aan te spannen, het probleem is dat ik zodra ik me +- 5 seconden volledig heb ingespannen, ik vervolgens achterover flauw val.. zonder ook maar een andere reden.. ik ben nog nooit flauwgevallen, behalve op deze manier en ik wil graag weten of dit goed of slecht (of dat het niet uitmaakt) voor me is en hoe het komt?

ik ben een 1.8m jongen van 17 en weeg 65 kilo, mocht het van enig nut zijn bij het beantwoorden van mijn vraag

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat is zeker niet goed. Mss was je toen vermoeid en had je een tijdje niet gegeten waardoor je flauw viel. Als ik alles opspan dan val ik niet flauw na 5sec of zelfs 10sec. Als het blijft gebeuren dan raad ik aan om naar de dokter te gaan want het kan een serieuze probleem zijn. Flauw vallen na een korte inspanning is niet normaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vermoed dat je, als je al die spieren maximaal aanspant, de doorbloeding elders (naar je hoofd vooral) enigszins beperkt. Dan gaat je lijf in de noodstand en zorgt dat je gedwongen ontspant, door flauw te vallen, waardoor al die spieren weer verslappen.
Het lijkt me niet gezond, ik zou toch proberen om bijvoorbeeld al tijdens de film wat van die spanning kwijt te raken: knijp in een stressballetje of een tennisbal, bijvoorbeeld, of sla af en toe op een kussen.
En vraag je af waarom die spanning zich zo opbouwt.