Hoe komt dat je armen zwaar beginnen te wegen na dertig seconden horizontaal gestrekt houden?

Titel is duidelijk! Dit is een leuk weetje voor in een quiz en ik vind het antwoord nergens!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

het zijn niet je armen die zwaarder worden, maar het zijn je spieren de verzwakken of verzuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De spieren die je arm horizontaal moeten houden, zijn betrekkelijk klein/ zwak, ook kost het best wel veel energie, want hoe verder van je lichaam af, hoe groter is het gewicht.
Hierdoor zullen snel je spieren gaan verzuren, omdat ze dit werk niet gewend zijn, dus zijn er ook niet voor getraind.
Til maar eens een emmer met water op, gaat prima toch, maar doe het nu met gestrekte arm!
Nu lijkt de emmer met water veel zwaarder.
Zo ook met je gestrekte arm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is interesant om te weten,bedankt