Kunnen we verschillende soorten toxische stoffen onderscheiden die invloed hebben op het lichaam?

Alcohol en drugs zijn voorbeelden van toxische stoffen, maar zijn er verschillende soorten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je begint al fout, drugs zijn niet toxisch... Alcohol is niet toxisch...

Maar alles kan teveel worden, en teveel is toxisch, zelfs water teveel is toxisch...

Even HEEL scherp blijven, als je vraag al fouten kent, dan slaan de antwoorden AL HELEMAAL NERGENS MEER OP...

Jouw vraag zou beter gesteld zijn als: Wat is de toxische drempel voor de verschillende stoffen, zoals alcohol en drugs?

Alle stoffen hebben invloed op het lichaam, het lichaam is opgebouwd uit stoffen en derhalve wederkerig afhankelijk van stoffen...

Ik kan je niet antwoorden of er verschillende soorten zijn... Voor mij is alle drugs gewoon een stofje, ik heb alles geprobeerd en ben nog nooit iets toxisch (!) tegengekomen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijvoorbeeld alcohol is wel degenlijk toxisch, in de normale hoeveelheden die mensen consumeren. Het verschil met andere toxische stoffen is dat we het effect van dit specifieke gif wel leuk vinden.
jazeker,
hieronder staat een overzicht van verschillende toxische stoffen die allemaal individueel kunnen bijdragne (of zelfs in gang kunnen zetten) aan verschillende ziekten
een opsomming luidt:
Alkylfenolen
Bisfenol A
Broomhoudende vlamvertragers
DDT
Dioxinen
Ftalaten of weekmakers
Organische oplosmiddelen
Organotinverbindingen
PCB’s
Perfluorverbindingen
PVC
Synthetische muskverbindingen
VOS (vluchtige organische stoffen)

voor meer stoffen en het effect dat ze op je lichaam hebben zie de bron onderaan dit bericht

Toegevoegd na 1 minuut:
even een toevoeging voor XiniX:

Tot de toxische stoffen worden alle stoffen gerekend die een negatieve werking hebben op het functioneren van cellen of organen in het lichaam. Tot de stoffen behoren: alle lichaams-vreemde stoffen (alcohol, drugs, additieven uit voeding, verontreinigingen uit water en lucht, residuen van bestrijdingsmiddelen en dergelijke), zware metalen (lood, cadmium, kwik, nikkel, aluminium, arsenicum), stofwisselingsproducten uit micro-organismen (bacteriën en schimmels in de darm of elders in het lichaam), afbraakproducten van eiwitten (urinezuur, ammoniak), afbraakproducten van hormonen (geslachts-, bloedsuikerspiegel-, stresshormonen) en afbraak-producten van lichaamsweefsels (bloed, slijmvliezen en dergelijke).