Hoe komt het dat er lasertherapieen bestaan voor stoppen met roken en niet tegen andere verslavingen; alcohol-en drugsgebruik bijvoorbeeld?

Los van de twijfels die ik heb over de werkzaamheid van een laserbehandeling bij stoppen met roken.....je hebt natuurlijk succesverhalen maar ik ken ook gevallen waar het met zo'n behandeling niet gelukt is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Precies de twijfel (Roken is voornamelijk een psychische verslaving, ook wel gewoonte verslaving genoemd, net als koffie) en het feit dat roken nog steeds een maatschappelijk 'mode' beeld is, zorgt dat er geen controle is op instanties of 'bedrijfjes' die zeggen dat ze een 'kuur' hebben tegen roken. Bij bestrijding van onderkende verslavingen: Alcohol en drugs, wordt hier beter op gecontroleerd en als je reclame zou gaan maken: Ik kan je van de drugs afhelpen met 1 slag van de houten hamer, er snel een inspecteur van volksgezondheid op je stoep staat.

oh, Er zijn meerdere kuren tegen roken, Acupunctuur is tot nu toe bewezen 1 van de beste te zijn, naast een gewenst kind krijgen (helaas zijn er nog te veel ouders die schijnbaar dusdanig weinig van hun kroost houden, dat ze gewoon door paffen, met alle excuses van dien).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Therapieen om met een verslaving te stoppen hebben met je reseptoren te maken. Als je daar de verslavende trek kan blokkeren dan kom je een heel eind.
Buiten dat alles gaat het vooral om het zelf WILLEN stoppen.
Binnenkort kunnen we zelfs een vaccin gaan verwachten tegen roken. Dit moet het verslavingsgedeelte bij de reseptoren gaan blokkeren.
Ik ben benieuwd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat daar nog niemand opgekomen is! Misschien staan er nu wel charlatans op, die beweren tegen elke verslaving een lasertherapie te hebben! Een gat in de markt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tegen het roken werkt het in iedergeval NIET!! ik heb het geprobeerd. Het werdt vergoed via de verzekering dus dacht, ach, als die er al intrappen misschien doe ik dat dan ook wel. Nou, het heeft precies 4 uur en 43 minuten geduurd. toen had ik die peuk al weer in mijn mond zitten hahah.. maar goed.. ik denk dat men heus wel weet dat het gewoon niet werkt. en door alcohol en drugs gebruik gebeurt er veel meer met je hersenen dan door roken. het is dus moeilijker door te dringen denk ik. maar wie weet. schieten de laser bedrijven tegen alcohol en drugs als paddestoelen uit de grond