Waar in het lichaam doet een injectie het meeste pijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
25.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede vraag, maar wel pijnlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag is niet pijnlijk hoor;-)

Het beste antwoord

Daar waar je weinig spierweefsel hebt en snel dicht op het bot(vlies) zit. Gelukkig gebeurt het niet dagelijks, maar ik schat dat het oog wel eens een van de meest pijnlijke plekken zou kunnen zijn. En natuurlijk rond de gevoelige lichaamsdelen ; mond, geslachtsdelen ; daar wil je echt liever niet geprikt worden.

Het hangt trouwens sterk af van wie er prikt en wat voor prik. Sommige mensen kunnen echt niet prikken, anderen zijn er ware meesters in.

Subcutane prikken en prikjes kun je bijna overal wel hebben, al zijn die juist waar je ze het meest krijgt (de overgevoelige vingertop, voor snelle bloedtestjes) uiterst pijnlijk doch kortdurend. Intraveneuze prikken vallen ook wel mee, mits ze de ader goed weten te raken.
Intramusculaire prikken zijn meestal de pijnlijkste, maar als er genoeg spieren zitten op een niet al te pijnlijk plekje (bovenarm, bil, bovenbeen) vallen ze ook nog wel mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Daar waar het bloed naar toe trekt na de spuit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is er weer zo 1...;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1 Dit is er weer zo een.
Bij de tandarts, in je gehemelte.
Of als je heel dun bent en je prikt in iemands been en de naald raakt (bijna) het bot, is dat ook heel pijnlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de achterkant van je bovenarm, omdat daar de spieren het dichtst op je huid zitten.
Denk bijvoorbeeld aan een tattoo van een band om je bovenarm......aan de achterkant doet het hartstikke zeer en aan de voorkant niet.

Trouwens stijfheid is ook het ergst bij je arm, als je injecties laat zetten in je been heb je er geen last van, omdat je daarmee beweegt.
Als je kan kiezen, laat het dan in je been zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de plaats waar veel zenuwen bij elkaar komen. Zoals vingertopjes, lippen en geslachtsdelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat verschilt per persoon.maar de injecties die je krijgt om rond een gebroken bot te verdoven zijn erg venijnig..maakt niet uit welk bot..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een injectie direct in de zenuw, maakt niet echt uit waar in je lichaam. Dat doe je niet voor je plezier...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat in het oog toch wel het meeste pijn doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de geslachtsdelen en andere plekken van zenuwbundels. Puntjes van je vingertop (zijkanten valt zeer mee), voor de tenen geldt hetzelfde.
In je zijen voelt ook zeeeer onaangenaam.

En uit eigen ervaring, het maakt niet zoveel uit waar je jezelf prikt, maar zodra de naald een pijnsensor doorboort dan voel je je niet echt fijn meer :'(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mij staat er een te wachten in mijn elleboog. heb me laten vertellen dat die zeeeer pijnlijk is. ik ben niet bang van prikken... maar nu ff wel :S
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb inmiddels op veel plaatsen injecties gehad. De meest pijnlijke vond ik toch wel daar waar het bot erg aan de oppervlakte ligt. In de grote teen bijvoorbeeld of op de bovenkant van je hand.

Daarnaast zijn injecties in ontstoken gebieden zeer pijnlijk. Bij een hevige ontsteking wordt de spuit vaak in de plek zelf gezet om te proberen het toch nog wat te verdoven.

Kortgeleden een spuit in de tepel gehad... ook geen pretje.

Qua tandartsspuiten zijn de spuiten in het verhemelte en in de zenuwgangen toch het ergst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in je energetische lichaam... dat lijdt enorm onder de angst die jou heeft doen besluiten om de inenting te laten gebeuren....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
overal, als hij NIET gezet wordt (ziek zijn is niet fijn, je voelt al je spieren continu, dagenlang).

als hij WEL gezet wordt lijkt het (waar dan ook) op met je nagel even op je huid duwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In tussenschot van je neus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er een injectie in je knie doet.
Dat doet heel erg pijn...