Heeft iemand ervaring met de 'Rhino Horn' neusdouche?

Ik heb al jaren last van een chronisch verstopte neus. Ik gebruik ook al die jaren al een verslavende neusspray. Ik wil hier nu eindelijk eens van af.

Heeft iemand ervaring met de 'Rhino Horn' neusdouche? (Zie foto) Het is pas 'over komen vliegen' uit de USA.

Het lijkt me écht een hele opluchting om op die manier je neus te kunnen spoelen, alleen vind ik het een beetje akelig om te moeten doen. Heeft hier iemand ervaringen mee.

Positief of negatief.

Iemands verder nog tips of andere aanbevelingen om dit probleem aan te pakken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is niet 'pas over komen vliegen uit de USA' hoor. Zie mijn antwoord. :)
Pieter2011
12 jaar geleden
Even voor alle duidelijkheid: op de afbeelding zie je een zogenaamde netipot en die bestaan al sinds mensenheugenis. Google even op 'netipot' en je ze in alle soorten en maten. Ze zijn gewoon bij de drogist verkrijgbaar. Ook Oprah Winfrey heeft er uitgebreid aandacht aan besteed:
http://www.google.nl/#hl=nl&lr=lang_nl&tbs=lr:lang_1nl&sclient=psy-ab&q=oprah+neti+pot&oq=oprah+netipot&aq=0svL&aqi=g-svL1&aql=&gs_l=serp.1.0.0i10i15i19.192617l196173l0l204471l6l6l0l0l0l5l1450l4726l1j4-1j1j0j3l6l0.frgbld.&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=59ad9eaf2538c238&biw=694&bih=432
Zelf gebruik ik de Physiomer Normal Jet: duur maar het werkt bij mij wel. Gewoon zout water dat je in je neusgaten spuit. Ook zou je kruidentherapie van Ling Zhi kunnen proberen. Het is erg duur (ik geloof dat je er een halfjaar lang dagelijks heen moet), maar het resultaat schijnt heel goed te zijn: http://www.lingzhi.nl/node/12
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De kans is bijzonder groot dat je een verstopte neus hebt omdat je die neussprays al veel te lang gebruikt.
Dus stoppen en geef je neus de kans zich te herstellen.

Het beste antwoord

Een hele goede vriendin gebruikt deze en zij is er erg blij mee. Ze heeft jarenlang, vooral in de winter, voorhoofds- en bijholte-onstekingen gehad. Sinds ze deze neusdouche is gaan gebruiken: nooit meer. Zij raadt hem dan ook echt aan. Beterschap!

Toegevoegd na 28 seconden:
P.S. Ze heeft 'm nu een jaar of 5.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Natha2011 Bedankt voor je reactie en je advies, ga er zeker iets mee doen.

Andere antwoorden (1)

Het lijkt veel op de flessen neusspay van physiomer. Die spray je in je ene neusgat en dan loopt het er in je andere weer uit. Je kan kiezen uit verschillende sterktes waarmee de zoutoplossing uit de spay komt. Voordeel is dat de spray lang kunt bewaren en niet hoeft weg te gooien na drie maanden. Het is even een rotgevoel dat spoelen maar je neusholte/voorhoofdsholte kun je er prima mee reinigen. Trouwens heb je geen last van huisstofmeit of hooikoorts? Dan blijf je ook snuffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Marjaaa Bedankt voor je reactie. De afgelopen jaren heb ik al van alles geprobeerd om van mijn verstopte neus en vooral van die verslavende neusspray af te komen. Deze gebruik ik al zo'n 26 jaar. Alle alternatieven heb ik al gehad. In het verleden ben ik ook al geopereerd om het tussenschotje van m'n neus recht te laten zetten en verder allerlei homeopathische middeltjes, zoutoplossingen, hulpmiddeltjes, en anti allergie-apparaatjes en nog veel veel meer. "You name it, I tryed it". Dit is echt m'n laatste hoop. Ik ga het zeker proberen.