ik wil nou eens weten wat er in het vaccin zit en waarom er zoveel wetenschappelijk bewijs is , dat het gevaarlijk is !????

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (6)

List of Components of Glaxo H1N1 Vacine.
chicken embryos(eggs)
influenza virus, H5N1
Virus culture

Chemical index

alpha-tocopherol
aluminium adjuvant
AS03 adjuvant
Daronrix
disodium phosphate
formaldehyde
magnesium chloride
octoxynol 10
polysorbate 80 (Tween 80
potassium dihydrogen phosphate
sodium chloride
sodium deoxycholate
squalene
thiomersal(thimerosol)(MECURY)
vitamin E

Bron: EMEA

Nu je weet wat er in zit, kan je er ook wat mee? En waaruit blijkt dat dit zo gevaarlijk is dan? Veel stoffen zullen best gevaarlijk zijn maar dit moet je ook anders zien. Wat is het effect van zo een minimale hoeveelheid?
En ach, eens gaan we allemaal :-)

Toegevoegd na 3 minuten:
Oe kijk er zitten wel vitamine E in, das wel positief :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zowee , je kunt nu wel op elk deel google, handig +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wil je helemaal niet ;-) geloof me
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hadden al besloten om hem niet te halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@loes: dom en kortzichtig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom is Loes dom en kortzichtig?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat Loes haar eigen keuze maakt, en omdat het antwoord van ollekebolleke net zo dom is als dat ze zelf aangeeft,
Zij weet niet de reden..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind ook dat ieder het voor zichzelf moet bepalen. En wat maakt t uit als er iets ongezonds, maar nooit dodelijks, in een vaccin zit. Maak je daar maar niet druk om. Je kan beter opletten wat je dagelijks eet, je weet half niet wat er opgespoten, ingespoten of andere troep daar allemaal in zit, vergeet ik de luchtvervuiling nog gemakshalve.
Nee, als je echt gezond wil leven moet je niet meer op deze aardbol zijn denk ik :p
Doe gewoon lekker je ding en maak je geen zorgen, nergens voor nodig. Het griepje valt ook heel erg mee, ik persoonlijk maak me drukker om de stand van me bankrekening dezer dagen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@beerg gelukkig zit er,zie ik, ook formaldehyde in,ontbinden we niet zo snel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zelfs formaldehyde is een lichaamseigen stof, dus dat valt allemaal best wel mee. Maar een beetje extra zou wel helpen :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog net geen - gegeven omdat de lijst op zich klopt maar toch: Afgezien dat je Mercury verkeerd gespeld hebt en ook nog eens in alleen maar hoofdletters lijk je toch weer 1 van die mensen te zijn die denken dat Thiomersal kwik is. Het is een kwik verbinding. Net zoals keukenzout een Chloor verbinding is en dus niet Chloor is. En ja; het spul is niet gezond.
Beweren dat Thiomersal kwik is valt echt onder de categorie van pertinent onware en klink klare onzin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zeg helemaal niet wat wat is, en het feit dat het er zo staat is simpelweg omdat ik dat zo gekopieerd heb, want het lijkt me duidelijk dat ik dat niet in me eentje kan verzinnen wat er in zit.
Dus wellicht slecht gekopieerd is het dan :-)
Ik maak me er sowieso niet druk om, dood gaan we toch, het duurt alleen in de meeste gevallen erg lang ;-) Uitleg thiomersal:
De twee organische vormen van kwik, methylkwik en ethylkwik (in thiomersal), zijn nauw verwant, maar ze hebben belangrijke verschillen. Methylkwik is krachtiger, het zich ophoopt in het lichaam, omdat de tijd die voor het lichaam te elimineren (bekend als de halfwaardetijd) is ongeveer 50 dagen. Ethylkwik (in thiomersal) niet ophopen in het lichaam een dergelijke mate, omdat de halfwaardetijd is ongeveer 7-10 dagen. Ethylkwik wordt snel omgezet in het lichaam op anorganische kwik, dat wordt uitgescheiden in de ontlasting. Kwik kan schadelijke gevolgen hebben op het centraal zenuwstelsel, huid en nieren, maar de meeste gevallen van de toxische effecten van kwik zijn geweest door methylkwik, niet ethylkwik. Als je alles goed gelezen had, had je ook geweten wat mijn punt was. Mijn punt was ook je niet druk te maken om 'dat beetje' slecht spul wat er in zit. Je kan je beter druk maken om je dagelijks voedsel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@beerg +!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat beerg prima zegt wat er in zit... dat was toch ook de vraag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@freebird, wat een mooie bloemen avatar heb je :)
Er is geen wetenschappelijk bewijs dat het vaccin gevaarlijk is. Overigens is er ook geen wetenschappelijk bewijs dat het ongevaarlijk is, maar dat geldt ook voor een boterham met pindakaas.
Er is wel heel erg veel onwetenschappelijk 'bewijs' dat het vaccin gevaarlijk is. Vooral mensen die bang zijn voor naalden maken daar dankbaar gebruik van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeker voor de laatste alinea van je antwoord een dikke plus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal juist. En stel je voor dat ze nu onderzoek zouden gaan doen naar de risico's van suiker ; dat zou never never nooit meer goedgekeurd worden !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om nog maar te zwijgen van tabak en alcohol. Ik ben een voorstander van een verbod op de verkoop van en handel in tabak. Dat schijnt politiek niet haalbaar te zijn : (
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is zeker wel bewijs dat het ongevaarlijk is, er worden uitgebreide studies gedaan naar de mogelijke risico's van medicijnen, dat is een eis om goedgekeurd te worden. . .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk worden de meest voor de hand liggende risico's uitgesloten. DAt is echter geen bewijs dat het ongevaarlijk is. Tenslotte was DES ook uitgebreid getest. De kans dat dit vaccin gevaar oplevert lijkt mij bijzonder klein, maar je weet het nooit.
Ik vind die vaccin-discussie steeds vreemdere vormen aannemen. De meeste mensen die met een kwaaltje naar de dokter gaan, zijn tevreden als ze met een recept naar buiten komen. Ze halen dat bij de apotheek en nemen dat dan trouw in. De bijsluiter wordt weggegooid. Moet je eens kijken wat een bijwerkingen die middelen (kunnen) hebben! Als je dat leest, dan zou je ze zo door de plee spoelen. Maar nee, de dokter zegt dat het goed is. En het is ook vaak goed.
Maar nu, met dat vaccin, wil de overheid ons opeens allemaal vermoorden met een middel dat erger zou zijn dan de kwaal. Geloven jullie dat nou echt? Dat internet zou verboden moeten worden, LOL.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep. Vaccinaties: de traagste manier om de bevolking systematisch uit te roeien sinds invoering (populatiegroei: x12)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's waar ook, laatst die vraag waarop bijna iedereen antwoordde de bijsluiter van medicijnen nooit te lezen. Op internet viert irrationaliteit hoogtij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal waar. Ik lees de bijsluiters dan wel, maar op het moment dat je echt ziek BENT, vragen mensen zich helemaal niks meer af en slikken de grootst mogelijke rotzooi. Maar een vaccin dat moet voorkomen dat je ziek wordt ; sjongejongejonge.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet door de wc spoelen maar terug brengen naar de apotheek. Voor de rest een +1 voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1. Ik lees de bijsluiters trouwens altijd.
Er is geen bewijs dat het gevaarlijk is, of niet. Op internet kan je inderdaad heel veel vinden over hoe gevaarlijk het wel niet is, maar ook dat 't niet gevaarlijk is.
't Liefst slik ik zelf helemaal geen medicijnen en geef m'n kinderen 't liefst ook niks. Maar soms kun je er gewoon niet onderuit.
Mijn kinderen, allebei onder de 5 jaar, moet ik wel laten enten. Allebei zijn zij (ex-)puffers (asmatisch) en 't is bewezen dat de puffers en ex-puffers 't ergste worden getroffen. Dat zijn de kinderen én volwassenen die op de IC liggen. Deze informatie heb ik van 'n cardioloog die dagelijks op de IC komt.
Ik ben er over uit, mijn kinderen krijgen de prik. Hoe jammer ik het ook vind want ik heb best wel vertrouwen in het lichaam van mijn kinderen. Het risico kan ik helaas niet nemen vind ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vertrouwen in je lichaam is goed. Toch kun je niet alles zelf. Tegen hoofdpijn bestaan prettige pilletjes en tegen de syfilis of een longontsteking kun je beter antibiotica nemen. Ik ben ook ex-puffer en better be safe than sorry met een prikje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb de syfilis nog een opgezocht op Wikipedia: brrrr...
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/58/SyphilistischeZiekten.jpg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En daarom krijgen ze bij mij wel de prik. Puur omdat het lichaam niet alles kan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad Wijdan, kun je achteraf nooit spijt hebben dat je het niet gedaan hebt. Je hebt je best in ieder geval gedaan om het te voorkomen. +1 voor je antwoord.
Er zijn 2 verschillende vaccins; Pandemrix en Focetria?
en dit is het verschil tussen beide.
Er worden vaccins van twee verschillende fabrikanten gebruikt: Focretia van Novartis en Pandemrix van GSK. De vaccins hebben een verschillende samenstelling en een ander productieproces, maar werken hetzelfde. Voor de vaccinatie van risicopatiënten, 60-plussers en zwangeren door de huisarts wordt Focretia ingezet. Dit vaccin wordt ook gebruikt voor de vaccinatie van gezondheidszorgpersoneel. Voor de vaccinatie door de GGD van gezonde kinderen en huisgenoten van baby's wordt Pandemrix gebruikt. De vaccins zijn onderling overigens niet uitwisselbaar: voor de eerste en tweede vaccinatie moet hetzelfde vaccin gebruikt worden.
Er zijn twee verschillende vaccins vanwege de beschikbaarheid ervan. In eerste instantie is gekozen voor het gebruik van één vaccin (Focetria). Omdat er daarna op advies van de deskundigen doelgroepen zijn toegevoegd (jonge kinderen en de huisgenoten van baby’s tot en met 5 maanden) wordt nu ook het andere vaccin ingezet (Pandemrix). De dosering van de twee vaccins voor kinderen verschilt: van Pandemrix krijgen kinderen tot en met 9 jaar een halve dosering. Van Focetria krijgt iedereen dezelfde dosering.
Beide vaccins worden door de EMEA (European Medicines Agency) beoordeeld op hun veiligheid en werkzaamheid. De EMEA is een instituut van de Europese Unie, dat er op toe zit dat nieuwe geneesmiddelen veilig zijn. Beide vaccins voldoen aan de WHO-aanbevelingen en aan het EU-besluit met betrekking tot pandemie.
Wat er in zit is inmiddels beantwoord.
De bewijzen dat het onschadelijk is en de bewijzen dat het gevaarlijk is spreken elkaar tegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja natuurlijk is er een risico dat het vaccin schadelijk is. Van de 2 miljoen Zweden die het vaccin hebben gekregen hadden er 500 lichte bijwerkingen (Nu.nl). Dat is een kans van 0.025% (heel klein!) Niemand is overleden na gebruik van het vaccin.

Van de Nederlanders denken ze dat 1 op de 3 de griep krijgt (zonder inenting). Dat betekent dat je een kans hebt van 33% (tegen 0.025%) om ziek te worden. Van de twee honderdduizend(??) mensen die de griep hebben zijn er tientallen overleden. Dat komt neer op ongeveer 0.03 procent tegenover 0% bij dit vaccin.

Dus ga je voor het vaccin of de +/- 1500 keer zo hoge kans dat je ernstig ziek wordt van de griep?
Ik weet het wel. Doe mij maar een shot.