Ik heb de ziete van crohn en ben altijd erg moe weet imand een nartuurlijk middel waar je energie van krijgt koffie helpt niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

Ik heb een kennis die ook de ziekte van Crohn heeft en zij heeft veel baat bij kefir drank.
Je kunt het zelf maken, maar ook kopen. Volgens mij haalt zij het uit reformwinkels, maar dat moet ik voor je navragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Je hebt helemaal gelijk, toen ik antwoord gaf was dat het enige wat ik daarnet vergeten ben te noemen waarvan het leek dat het nog enigszins hoopvol is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wel een zuivel product... ben benieuwd of er lactose in zit :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja er zit lactose in, dus niet geschikt voor mensen met een lactose allergie, maar je hebt ook waterkefir.
Ik weet niet of dit uitmaakt bij mensen die de ziekte van Crohn hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat verschilt van mens tot mens.Crohn of niet.

Andere antwoorden (9)

Ik heb Sarcoïdose, een ziekte die bepaalde overeenkomsten heeft met Crohn, waaronder ook de vermoeidheid die zeer ernstig en langdurig kan zijn.

Ik ben al een tijd lid van een aantal forums met als onderwerp onder meer de ziekte en de verschijnselen.

Helaas is mij tot nu toe niets zinnigs ter ore gekomen dat zou helpen bij de vermoeidheid, in veel gevallen werkt voldoende rust nemen zelfs niet afdoende.

Ik weet dat het niet echt een antwoord is, mijn excuses daarvoor, ik hoop dat er iemand is die nog wel iets weet, maar ik verwacht niet dat er echt iets is dat werkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit eigen ervaring weet ik dat je van Spring Forest Qigong heel veel energie krijgt.
Dat zou je kunnen proberen. Het zijn maar een paar simpele oefeningen die je gewoon thuis kan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik raad je aan om de werkelijke oorzaak van deze ziekt te achterhalen... Dat kun je doen door het boek van Christiane Beerlandt, De Sleutel tot Zelf-Bevrijding te lezen... Dan weet je waarom je energie te kort komt en wat je ertegen kunt doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pardon,? de oorzaak van deze ziekte achterhalen...? we hebben het hier wel over Crohn he?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee niet Crohn, maar de ziekte van Crohn... Ik weet waar je het over hebt, hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt XiniX, ik heb dat boek ook, ongelooflijk, hoe dingen kloppen en waar zijn. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken haar persoonlijk... :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een inzicht heeft die vrouw zeg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zij is verlicht... daarom... Ik ken haar goed...
Ik heb ook de ziekte van Crohn en bij mij helpt alleen Ginseng thee of wortel.
Zo min mogelijk het slapste aftreksel wat je kan krijgen natuurlijk, maar ginseng is duur. De echte panax ginseng.

Het helpt tijdelijk. Het is een soort boost effect omdat het op alle lichaamsystemen positief werkt.
Het schoont op.
Als je gedronken hebt, of teveel gegeten, of je hebt het koud, of je bent dus erg moe, dan helpt het je lijf opschonen waardoor jij je fitter voelt.

Beter kan ik het niet omschrijven. Opschonen gaat dus tot een bepaald punt, waarna je er eigenlijk niet zoveel meer van merkt.

Ik gebruik het dus af en toe, en ben dan blij met de boost.
Mijn pa heeft de echte ginseng in de tuin gezet, en na ongeveer drie jaar kun je een worteltje gaan oogsten en gebruiken.

De verse wortel is het meest sterk, en één minuscuul plakje gebruiken om een pot thee van te zetten (gewoon bij je eigen smaak in) is genoeg.

Verbazend spul. Rare jongens die Chinezen :-))

Toegevoegd na 1 minuut:
* https://www.vreeken.nl/
hier hebben wij toen onze ginseng plantjes gekocht. Wel even lezen over hoe je moet kweken, want ze hebben speciale grond en omstandigheden nodig.
Toch goed te doen, vooral als je een schaduwig plekje hebt.

Toegevoegd na 3 minuten:
*Moeheid. Mijn internist zei letterlijk: ontstekingen bestrijden is topsport voor het lichaam. Denk je dat een topsporter niet moe is?
Dat zette het voor mij wel in perspectief wat ik wel of niet kon verwachten van mijn lichaam!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yoga en/of Licht Meditatie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paarden melk heb ik gehoord ik heb collitus ulcerosa en hoorde het pas van een vriendin.ik ga het zeker proberen kan in ieder geval geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vermoeidheid kan worden veroorzaakt door gebrek aan bepaalde vitamines en mineralen die niet goed worden opgenomen door je darmen. Ik zou een krachtig multivitamine preparaat gaan nemen (misschien doe je dat al). Bovendien daarbij apart Vitamine B12 (cobalamine) en foliumzuur. Deze beide vitamines helpen vermoeidheid te verdrijven, ze horen tot het vitamine B-complex. Ze werken het best wanneer je daarbij bovendien een aanvulling van het gehele Vitamine B-complex neemt in hoge dosis, bijvoorbeeld 100 mg. Wat overtollig is wordt weer uitgeplast. Gebrek aan vitamine C kan ook vermoeidheid veroorzaken.

Mabel A.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb de ziekte van crohn sinds 2001 en weet helaas heel goed wat je met die moeheid bedoeld.In de periodes dat de crohn rustig is ben ik minder moe dan waneer ik in een opvlamming zit.Dat is eigenlijk ook wel logisch want dan moet je lichaam keihard vechten tegen de ontstekingen terwijl je ook nog veel voedingsstoffen verliest door de diarree.Er blijft dan simpelweg geen energie over voor iets anders.
In rustige periodes is het vooral van belang dat je heel goed naar je lichaam luistert en je energie verdeeld.
Heb je een drukke dag gehad ? Doe het de volgende dag dan rustig aan.
Dat werkt voor mij heel goed,daarnaast kun je energie opwekkers proberen maar verwacht geen wondermiddel.
Ook al krijg je er (tijdelijk) energie van,als het middel is uitgewerkt ben je misschien nog vermoeider omdat je tegen je lichaam bent ingegaan.

Je zult moeten accepteren dat de vermoeidheid bij deze ziekte hoort,het gaat mij steeds beter af maar daar heb ik wel heel lang over gedaan.Soms raak ik nog erg gefrustreerd omdat mijn geest van alles wil maar mijn lichaam alleen maar wil slapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ken die frustratie zo goed.... meer willen dan kan! op een of andere wijze wil ons brein er niet aan dat ons lijf andere ideeën heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of andersom,ons lijf wil niet meedoen met onze brein.
Mijn verhaal.

Sinds 04/08/1999 (op 29 jarige leeftijd) werd er bij mij de ziekte van Crohn vastgesteld. Ik kreeg meteen zware medicatie Tiberal, Ciproxine, Pentasa, Imuran, Flagyl en Medrol... Door de medicatie kreeg ik enorme eetstoornissen. Met ongezonde voeding zoals frieten, gebak, snoep en dergelijke had ik geen problemen. Als ik dit probleem voorlegde aan mijn huisarts, dan zij hij mij dat ik moet eten wat mijn lichaam vraagt: ongezonde voeding dus! Ik ben er van overtuigd dat in mijn geval verkeerde eetgewoonten geleid hebben tot mijn ziekte. Mijn besluit stond vast, ik zou gezonder gaan eten om mijn ziekte onder controle te krijgen. Op dat moment (begin 2005) kwam Herbalife toevallig in ons leven. Ik ben eenvoudig gestart met de shake, vitaminen, de vezels en de Thermojetics Kruidendrank. De shake nam ik ’s morgens, de vitamientjes 3x daags maar van de vezels nam ik er maar eentje 3x daags omwille van de gevoelige darmen. Ik nam elke ochtend ook een jeneverglas aloë vera en ’s avond (voor het slapen gaan) een glas karnemelk. Bij de warme maaltijd neem ik weinig koolhydraten (aarappelen, pasta, rijst), veel groeten en mager vlees, gevogelte en het liefst vette vis. Met brood ben ik ook bijzonder voorzichtig. Na enkele dagen ondervond ik al dat heel mijn spijsvertering begon te heropleven en besloot ik om de medicatie stelselmatig af te bouwen. Ik mag werkelijk alles eten en drinken zonder problemen. Ik ben door mijn darmspecialist zelfs genezen verklaard!
Momenteel neem ik nog steeds elke ochtend de shake, soms ook ’s middags en heel af en toe zelfs 3x per dag indien ik, echt niet de tijd vond om iets te eten. Aangevuld door de vezels, de vitaminen en 3x2 tabletten HerbalifeLine (Omega 3 supplement). Eén à twee maal per jaar doe ik ook nog eens een aloë vera kuur om extra te zuiveren.
Alles bij mekaar ben ik ook 15 kilo afgeslankt en blijft mijn gewicht perfect stabiel. Mijn nagels zijn veel steviger, ik heb geen nachtblindheid meer, mijn acne in het aangezicht en op de rug zijn sterk vermindert, ik voel me veel fitter (sinds mijn 16de voelde ik me altijd vermoeid, dat is nu volledig weg) en ik ben ondertussen 100% pro Herbalife!

Als je er eens persoonlijk wil over spreken, geef gerust een seintje via werner.cornette@telenet.be of bel 0032 478 62 58 66.

Groetjes, werner