IK verlies tussen de menstruaties door stukjes slijmvlies. Weet iemand wat hiervan de oorzaak is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

afscheiding is hinderlijk, maar onschadelijk. Hormonale anticonceptie gaan gebruiken zal waarschijnlijk wel helpen, maar het is de vraag of dat niet een vrij forse 'behandeling' is voor dit ongemak. Dat is aan jou.

Houd wel in de gaten of de afscheiding niet verandert qua kleur of geur, dat is een reden om naar de huisarts te gaan. Doe dit ook wanneer je buikpijn krijgt of je menstruaties toe gaan nemen.

Ik wens je veel succes en hoop je een beetje op weg te hebben geholpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het halverwege de cyclus is, dan kan het komen door de eisprong. Dan kan je normale afscheiding wat dikker en taaier worden.
Is het iets dat sinds kort is en kan het niet liggen aan stoppen/beginnen/veranderen van pil, of lijkt het niet op de gewone afscheiding (een beetje 'slijm' verlies je altijd, omdat je vagina zichzelf op die manier reinigt), dan zou ik even naar de huisarts gaan. Misschien kan die je geruststellen dat er niets aan de hand is, misschien heb je een infectie die behandeld moet worden (een schimmel of gist bijvoorbeeld - die kun je ook oplopen zonder seks, voor alle duidelijkheid).