Het kan inderdaad vanuit spiritualiteit benaderd worden wanneer je er van uit gaat dat je gedachten en gedrag, je handelen, zijn effect kan hebbenop ons fysieke.

Wanneer je de degeneratie van de tussenwervelschijven bedoelt kan de tekst (een heel klein deel) hier onder iets meer duidelijkheid geven omtrent het ongemak

"Je voelt je ondergraven, onderuit gehaald door anderen, door omstandigheden in je leven, maar jij bent het die jezelf neerhaalt. Jij laat je IK-kracht niet echt doorkomen. Je innerlijke krachten kunnen niet voluit doorstromen, omdat je onvoldoende zelfbesef hebt, je gelooft niet in jezelf, in je autonome waarde. Je voelt je gevangen, stram en stijf, streng en koud tegenover jezelf, etc... ".

Besef dat bovenstaande een voorbeeld is. Wanneer je er meer van zou willen weten/lezen zie dan 'Bron'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je zou hier eens kunnen kijken..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De gebruikelijke route is:
- huisarts,
- fysiotherapeut,
- manueel therapeut.
Waarbij de huisarts vaak alleen maar doorverwijst direct naar de fysio.

Als het heel ernstig is kan het ook nodig zijn om te opereren.

Aangezien je spreekt over een hernia, is daar al een diagnose voor gesteld door een arts. Dan zou je als het goed is al in deze behandel-molen moeten zitten.
14 jaar geleden
Ik heb 2x een hernia gehad die met rust is genezen.. de derde keer ben ik geopereerd en tot nu toe is het allemaal ok..
Ik gebruik wel standaard wat hulpmiddelen..toentertijd tegen de pijn en om te genezen..nu gebruik ik ze om te voorkomen..Ik heb bijv. een lendekussen voor in de auto, een wigkussentje voor op mijn stoel en een elastische rugband voor als ik inspanning moet leveren of als mijn rug gevoelig en moe is..ik heb daarnaast een heel goed matras gekocht en een tempur hoofdkussen en heb steunzooltjes aan laten meten...af en toe laat ik me masseren en de fysio schakel ik in als het mis dreigt te gaan..
Eenmaal hernia patient blijf je rugpatient maar er is goed mee te leven, mits je jezelf in acht blijft nemen...

beterschap!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Hi congoleo, het hangt van het soort hernia af of je patient blijft. Ik ben helaas ook ervaringsdeskundige met een nekhernia, maar de dag na de operatie was ik volledig van de klachten af. De operatie is nu een half jaar geleden en ik spring weer over iedereen heen. Ik wil je niet tegenspreken, maar wellicht biedt het een beetje hoop voor Greet, die overigens wel erg weinig info geeft over de klacht en behandeling die ze al heeft gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hi Paulus.. ik wil dat best aannemen hoor maar van de andere kant onthoud ik toch maar ook dat de neuroloog me vertelde dat door een hernia ook letsel aan omliggende wervels ontstaat, slijtage, en dat je dus erg moet blijven oppassen..misschien dat het voor een rug anders is?
Ik heb anderhalf jaar geleden 3 maanden thuis gezeten met een heftige hernia. Ik kon niet op of neer. De fysiotherapeut leek in eerste instantie aan te slaan, maar uiteindelijk hielp dat niet. Ik ben toen terecht gekomen bij een chiropractor, en ik vond het fantastisch!! Binnen overzichtelijke tijd kon ik alles weer doen.
Dus mocht ik weer hernia krijgen (die kans is aanwezig, want ik heb niet een hele sterke rug) dan ga ik weer naar de chiropractor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zelf heb heel erg veel gehad aan de cesar therapie.