Hoe blijf je het langst wakker zonder echt koffie te drinken?

Me neef logeert bij me en we willen graag de hele avond wakker blijven en hoe kunnen we dat doen zonder koffie/alcohol te drinken.

Toegevoegd na 20 minuten:
We hebben geen dranken zoals fanta/cola of dergelijke dingen in huis maar hoe maken we zelf een drankje (zonder kleur of smaakstoffen)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker geen alcohol drinken, daar val je juist van in slaap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je moet ijskoud water (misschien met ijsblokjes of zo)
en een emmer ergens verstoppen in je kamer met een washandje en als je moe begint te worden pak je dat ijskoude water en dan stop je het washandje erin en dan ga je over je gezicht

Antwoorden (11)

gewoon lekker actief bezig blijven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga buiten sporten of wi-en :)
Red bull of andere energiedrankjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook veel cola drinken (als je dat wel in huis hebt), daar zit ook cafeïne in, dus daar blijf je ook van wakker. Fijne avond
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg voor een oncomfortabele houding. Ga bijvoorbeeld staan met één been omhoog of hurken. Hierdoor zul je minder slaap krijgen en de kans is minimaal dat je in slaap valt. Ga in ieder geval niet liggen omdat je dan vanzelf nog meer slaap krijgt en waarschijnlijk ook in slaap zult vallen.

Drink veel. Het maakt niet uit wat, als je je lichaam maar gehydrateerd houdt. Je kunt natuurlijk koffie, Red Bull of groene thee drinken om wakker te blijven. Maar je kunt ook bijvoorbeeld water drinken. Veel mensen krijgen namelijk hoofdpijn van (te veel) cafeïne, met name als ze moe zijn. Water zorgt juist voor een helder hoofd.
Houd jezelf bezig! Als de verveling toeslaat, zal je alleen maar slaperig worden en aan je bed denken. Doe iets wat je leuk vindt. Dit kan van alles zijn, zoals bijvoorbeeld gamen. Door te gamen houd je je hersenen bezig en blijf je geconcenteerd op het spel. Je hebt geen tijd om aan slapen te denken.

Luister energieke muziek. Het helpt vooral om de muziek vrij hard te zetten. Vergeet alleen niet om oordopjes in te doen, want je kunt er vanuit gaan dat andere mensen 's nachts wel willen slapen.

Eet een pure reep chocolade. Deze zal je de energiestoot geven die je nodig hebt. Een pure reep chocolade is veel beter voor de lijn en de huid dan een reep melkcocolade of witte chocolade!

Eet niet te veel. Je kent vast het zware, luie gevoel wel wanneer je teveel hebt gegeten. Als je maag niet te vol zit, zal je veel minder snel in slaap vallen.

Succes verder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door smiddag een paar uur te gaan slapen...
dan heb je avonds geens slaap voorlopig..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door een koude douche te nemen.
En Turkse koffie. Dit bevat meer cafeïne dan normale koffie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je wil niet echt koffie drinken?cafeïne vrije koffie nemen,dat is minder echte koffie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Maar dat helpt niet om wakker te blijven...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou,zolang als je koffie blijft zetten,en drinken,ben je nog wakker. :>)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en de koffie met een korreltje zout nemen.dat helpt altijd.
Amadea
12 jaar geleden
én een snufje Buisman!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij wilt geen koffie drinken, dus waarom zouden ze wel caffeine vrije koffie willen drinken. Het blijft koffie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hij wil geen ECHT koffie drinken.dus misschien wel niet- echte.en ook voor jou geldt het korreltje zout.
Lekker bezig zijn als je je niet verveelt blijf je sowieso langer wakker veel snoeken helpt ook en elk uur een rondje door het huis rennen is ook niet verkeerd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slaap in de middag tot 7uur in de avond en geloof me maar je wilt nooit meer slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
IK zou het niet doen, want je valt automatisch in slaap als het nodig is. maar om dat te kunnen tegengaan, zou ik de nacht daarvoor tot 2 uur uitslapen. actief blijven helpt ook, maar als jullie voor de tv gaan zitten lummelen val je wel in slaap. energy drankjes helpt ook. Redbull ofzo. Cola bevat suiker en dat helpt ook. neem gewoon een glaasje water met veel suiker en drink dat (jakkes) als je een eigen wakker-houd-drankje wil maken.

Maar vooral:
slaap de nacht ervoor lekker uit! veel suc6!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het heel gezellig is wil je niet slapen en zul je wakker blijven ;) zorg dus dat het gewoon gezellig word......