Is het nodig dat ik een andere pil neem, door alle klachten?

"Na veel gezeur bij moeder mocht ik aan de pil beginnen omdat ik iedere maand 3 dagen thuis moest blijven van school door de pijn.
ik ben aan een (zeer) lichte pil begonnen, omdat mijn moeder niet zo van pillen is..
de pijn is minder maar nog steeds niet beter.
ik heb ook het idee dat mijn lichaam de pil negeert.
Dat de pijn alleen minder is door het placebo.

ik slik de "jazz" pil.
waarbij je 28 roze en 4 witte pillen hebt. in de witte pillen zit niks. dat is alleen om het slikken bij te houden.
normaal moet je dus ongesteld worden bij de eerste witte of de tweede witte., maar ik word altijd pas na de vierde. dan houdt het weer een week aan.
dus dan ben ik allang weer met roze bezig.
ik had een setje van 3 maanden.
ik ga vandaag aan de 3e beginnen.

de pijn is zo moeilijk uit te houden. paracetmols en dat soort dingen helpt allemaal niet, hadden we al geprobeerd.

moet ik aan een andere pil gaan? mijn moeder maakt over 2 weken een nieuwe afspraak bij de huisarts."

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zou zeker met je huisarts bespreken of een andere pil geen optie is.
Ik ben zelf wegens menstruatieklachten aan de pil gegaan en vond dat een verlossing.
Als je door een lichte pil wel minder pijn hebt, kan een 'normale' pil misschien beter voor je zijn.
Overigens kreeg ik toen ik nog 'gewoon' 3 weken slikte en dan een stopweek hield, pas aan het einde van die stopweek de onttrekkingsbloeding, dus dat zegt denk ik niet zoveel.
Ik ben toen snel begonnen met de pil dóór slikken (dus geen stopweken), dat kun je bijvoorbeeld 3 maanden doen en dan een stopweek houden als je dat prettig vindt. Overleg met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja hoor. Als jij het idee hebt dat deze pil niet voor jou werkt.. Dan moet je een andere pil nemen.
Het is wel zo dat je een pil 3 maanden moet proberen voordat je echt kan beoordelen of ie werkt.
Overleg het met je moeder en de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet altijd eerst 3 maanden proberen, omdat eventuele bijwerkingen bijna altijd na 3 maanden ophouden. Na die drie maanden, of als je er echt niet gerust op bent kun je natuurlijk ook al eerder naar de huisarts gaan.

Paracetamol werkt bij mij ook niet altijd. Maar heb je al een keer pijnstillers speciaal voor menstruatiepijn geprobeerd of gewoon sterkere pijnstillers als ibuprofen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ik gaf paracetamol als voorbeeld, ibuprofen ook al, ook al op advies dingen van de huisarts, maar het hielp voor geen meter. menstruatie is voor mij echt een hel, de pijn is niet te verdragen.
zou zeker een andere pil proberen, ik weet niet wat voor pijn je hebt maar je zou eens een kersenpit-kussen kunnen proberen. even warm maken in de magnetron en dan tegen je buik of in je rug. succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook al geprobeerd.... maar toch bedankt voor je antwoord.