Wat te doen als je het gevoel hebt dat je leven stil staat?

ik ben 18 jaar oud, studeer, werk en sport heb niet veel goede vrienden meer, ben vrijgezel, en mijn leven lijkt stil te staan. het lukt me niet om ergens nog plezier of motivatie uit te halen. hoe kan ik er voor zorgen dat er vaart in mijn leven komt, en ik weet wat ik wil?

Toegevoegd na 2 dagen:
hoe kom ik uit mijn sleur en krijg ik een beetje actie in mijn leven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (4)

Geniet van het feit dat je gezond bent en de hersens hebt om te studeren. Maak geen slachtoffer van jezelf, maar probeer te genieten van alle leuke dingen die mogelijk zijn. Waarom zou er vaart in je leven moeten zitten? Sta positief in het leven, wees aardig en eerlijk tegen anderen en de leuke momenten komen vanzelf voorbij. En ook minder leuke momenten, maar dat hoor bij het leven van iedereen.

Dus wees positief en ga niet zitten kniezen, dat weerhoudt anderen vaak om contact met je te leggen.

Succes en veel sterkte!
12 jaar geleden
Doorleven. Het komt wel weer. de vrienden wel, relaties wel, doelen wel, motivatie wel. Met 18 zit je eigenlijk nog midden in de puberteit, en is het niet zo raar om wat mindere periodes te hebben of je wat neerslachtig en doelloos te voelen.
Natuurlijk komt het niet helemaal vanzelf. Je moet wel gewoon blijven werken aan je school / studie, wellicht een nieuwe hobby zoeken, er op uit gaan. Het leven komt je niet aanwaaien natuurlijk, vooral niet als je binnen achter je computer blijft zitten. Zodra je iets tegenkomt dat je leuk vindt, gaat het vanzelf weer kriebelen.

Toegevoegd na 2 dagen:
Uit de sleur kom je alleen maar door er uit te breken, en ZELF, ACTIEF iets anders te gaan doen. (Zoals genoemd ene hobby, een baantje, vrijwilligerswerk etc).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga in de vakantie een reis maken. Als het (financieel) kan naar een gek land. Grote kans dat je daarna weer heel anders tegen je leven aankijkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste mensen hebben niet veel goede vrienden, maar wel veel kennissen... Ik zelf heb maar 3 goede vrienden, die heb ik al jaren, is voldoende.

waar het probleem bij jou volgens mij meer zit is dat je in een sleur begint te komen.

De enige remedie is die te doorbreken, ga eens iets anders als anders doen, iets nieuws, iets wat je normaal niet zou doen.

bij mij persoonlijk help iets dat me een adrenalinekick geeft het meest.