Ik heb behoorlijke last van huisstofmijt allergie. Werkt een stofzuiger met UV-C licht echt? Ik kan namelijk geen wetenschappelijke artikelen vinden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Onze stofallergische (schoon)moeder komt altijd ontzettend in de problemen in stofrijke omgevingen. Dit zelfde probleem had haar moeder, maar ook mijn echtgenote (licht astmatisch). Zij heeft een (robot)stofzuiger van CLEANMATE en deze doet het perfect. Stof en vuil wordt door de borstels opgeveegd en opgezogen. Het mooiste in dit soort zaken is dat het UV licht de bacterien definitief opruimt. Een klein nadeel vind ik zelf de geur, die uit de geurstaaf vrijkomt. Deze kan allergische en andere mensen ook prikkelen tot bovenmatig niezen. Deze lege staaf wordt bij onze (schoon)moeder dus niet meer vervangen !

Antwoord op Uw vraag : voor onze (schoon)moeder werkt deze stofzuiger met UV licht dus prima !