Hoe kan men best kalkafzettingen op de heup behandelen, met in filtraties van cortisone of operatie ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Een hele medische vraag die echt om een antwoord van een medicus vraagt. Ik schiet daarin echt te kort ondanks lang werken op een orthopedische ziekenhuisafdeling. Het probleem is het dilemma van de keuze. Elk van de genoemde oplossing kan voor of nadelen hebben. Het nadeel van cortison kan de ontkalking van heel het botstelsel geven en niet alleen lokaal op de plek waar nu teveel kalk zit. Het is een hormoonpreparaat met lichamelijke nadelen. Welke nadelen zitten aan een operatie. Er moet in de huid worden gesneden en elke operatie draagt ook risico's in zich. Vraag aan een arts de voor en nadelen van elke optie en kies dan voor de oplossing die de beste garantie geeft voor pijnloos lopen en in jouw hoofd en hart het beste voelt.