Heeft een tattoo een bloedonderzoek nodig ?

Toegevoegd na 45 minuten:
het gaat niet om een tattoo.... Ik zoek een goeie reden bij de huisarts .... als het zeker niet nodig is bij een tattoo, dan moet ik wat anders verzinnen.. help aub !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje vage vraag, waarom wil jij perse een bloedonderzoek?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beter gewoon eerlijk zijn tegen de huisarts waarom je een bloedonderzoek wil laten uitvoeren.

Het beste antwoord

Je hebt geen smoes nodig voor de huisarts. Sterker: die kun je beter niet gebruiken, want dan weet z/hij je waar je op getest zou moeten worden.
Dus of naar de huisarts en eerlijk zeggen dat je getest wilt worden op... (wat het dan ook is).
Als je bijvoorbeeld bang bent dat je een SOA hebt, dan is de vraag of dat via bloedonderzoek getest moet worden, soms moet dat via een uitstrijkje.
Dus: naar de huisarts, en vertellen wat de reden is dat je onderzocht wilt worden, dan weet de huisarts wel wat er precies onderzocht moet worden (op wat je getest moet worden) en hoe dat het beste kan (bloedonderzoek of iets anders).

Toegevoegd na 27 seconden:
'of naar de huisarts' moet natuurlijk 'op naar de huisarts' zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt allemaal.... Ik heb me voor niets zorgen gemaakt... de huisarts vroeg niet eens om de reden ! zo aardig ! hij vroeg of ik ergens last van heb .... Ik zei : NEE...GEWOON CHECK.. meteen kreeg ik de verwijzing ! het veel dus best mee.

Andere antwoorden (4)

Nee zeker niet, maar is er iets dat de tatoeëerder moet weten !! Is het wel fijn als her gemeld word.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een tattoo heeft geen bloed.

als je er een wil laten zetten let er dan op of ze zich netjes aan de regels houden wat hygiene betreft.
(er zitten ook hobbyisten tussen die het niet zo nauw nemen)

een goede shop werkt zo netjes dat bv aids niet kan krijgen of doorgeven door/bij het zetten van een tattoo.

mocht iets hebben in je bloed wat besmettelijk is geef het dan wel even door zodat men eventueel extra maatregelen kan treffen. (bv aids, hepatitis, maar ook medicijn gebruik, of een auto immuunziekte)

er is echt geen bloedonderzoek nodig als je een tattoo wil laten zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee. Het is niet nodig voor een tattoo.

Maar je kan ook niet zomaar een bloedonderzoek laten doen. Want een huisarts moet wel weten wat er onderzocht moet worden. Het ene bloedonderzoek is het andere niet. Dus waarom zou je bij je huisarts een smoes willen verzinnen? Je kan bij hem gewoon eerlijk zijn. Hij heeft geheimplicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeg gewoon dat je je altijden moe voel of zo, dat is genoeg reden.