wat zijn goede buikspier oefeningen?

Ik heb in een korte tijd 4 kinderen gekregen. Daar ben ik heel gelukkig mee. Alleen iets minder met de kilo's die zijn blijven hangen. 10 in totaal. En natuurlijk op plekken waar ik het niet wil. Mijn buik hangt. Wat is hier voor de plek om oefeningen te doen: op de grond met handdoek, op bed, op een stoel enz. Ik verwacht niet dat mijn buik er uit gaat zien als voor de zwangerschappen. Maar wil van de zomer toch wel iets leuks aan zonder dat mensen denken dat nummer 5 eraan komt. (wat nu nog wel eens het geval is). Iemand goede ervaringen met dit soort oefeningen of andere tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.gewicht-verliezen.nl/buikspieroefeningen.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel voor de tip!

Het beste antwoord

Push ups werken heel goed. Let wel dat je ook naar links en naar rechts gaat wanneer je een push up maakt (veel mensen doen namelijk alleen recht naar voren). Verder zijn er wel meer oefeningen zoals op een bureaustoel draaien en bukken (let wel naar links en rechts). Ook opdrukken helpt bij de buikspieren maar dat is veelal een zware oefening ook train je hiermee je armspieren, en ik weet niet of dat het gewenste resultaat is.
Bij alle oefeningen geld zodra je spanning in je buik voelt train je hiermee je spieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thx! Bedoel je met de bureaustoel: gaan zitten en dan bv recht voor je iets van de grond pakken? (denkbeeldig) en dan ook naar rechts en links. Pushups zijn toch voor je arm spieren? Of bedoel je zit-ups?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Poisonivy, heb je al eens geprobeerd op google te zoeken? Er zijn honderden sites met info hierover. Op veel sites kun je zelfs video's zien. Ik vind jou vraag een beetje overbodig eigenlijk. Nou succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overbodig. Nee niet echt. Is mij om reacties van andere te doen. Ervaringen. Kan wel met alles gaan beginnen maar daar heb ik niks aan. De reacties die nu gegeven zinnig kan ik denk ik wel wat mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoelde sit ups. iets Denkbeeldig van de grond pakken is inderdaad juist. Dit hoeft niet denkbeeldig te zijn denk aan gewichten oppakken dat levert extra spanning

Andere antwoorden (1)

Als je kilo's van je buik kwijt wil, is buikspieroefeningen geen goede optie. buikspieroefeningen is een krachttraining en geen cardio ( gewichtsverliestraining ).

Je kan je buikspieren trainen wat je wilt maar het vet zal echt eerst weg moeten. probeer squats zonder gewicht. of ga je eens flink touwtje springen, hardlopen, traplopen met snelle kleine pasjes. per trede allebei je voeten erop en dan op naar de volgende trede in rap tempo.

Dus mijn advies: Ga voor het verbranden van het vet en niet voor het trainen van je buikspieren!

succes;)