Hoe kan het dat bij spanning/stress je stem plotseling weg kan raken? dus binnen een paar seconden al.

Bij een man is dit het geval, hoorde per telefoon hoe laat hij naar het ziekenhuis kon komen, en weg stem. Een zeer hese en zachte stem al gevolg. Hoe kan dit? Is dit typische mannelijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Nee dit is niet typisch namelijk.
Het is en lichamelijke reactie op stress, de een krijgt hoofdpijn de ander last van zijn maag of rug en jouw man raakt zijn stem kwijt.

Toegevoegd na 25 seconden:
Namelijk is mannelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat zelf verleden jaar meegemaakt. Mijn weekendverlof werd hier op het internaat voor straf ingetrokken.
Het moment dat ik erop kon reageren trilde mijn stem, was zelfs huilerig in mijn optiek. Het is een plotselinge emotie die je ten prooi valt en dan voel je een verlamming in je stem. Ik had soortgelijke reacties op mijn vraag in deze rubriek.