Ik heb mijn vinger geniet. wat moet ik doen ?

Ik heb gisteren in al mijn lompheid een nietje in mijn duim geslagen. Het deed op zich niet veel pijn. Ik had er geen last van en heb er niet verder naar gekeken.

Maar deze morgen merkte ik dat mijn duim wat gezwollen is en er een behoorlijke rode plek is die pijnlijk aanvoelt.

Is dit normaal ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is dat volkomen normaal: de wond is diep maar heel klein en het duurt een tijdje voordat het echt pijn begint te doen. Het zou nog best een beetje erger kunnen worden voordat het beter wordt.

Antwoorden (4)

Even ontsmetten met dettol of jodium. Of een tijd lang in een badje met soda houden. Paar keer herhalen. Als het na twee dagen niet minder wordt even naar de huisarts gaan.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ jes snuffel!
je was me voor!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ :)
waarschijnlijk is het nu wat ontstoken
ga met je hand in warm water met soda of biotex zitten
meestal lost je lichaam dit zelf wel op
als je nu ziek wordt of je ziet een blauwe streep moet je meteen naar de dokter
maar waarschijnlijk is het met een paar dagen wel beter
wens je veel beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drie keer per dag in gewoon zo warm mogelijk water met je duim,dit per keer ongeveer 10 a 15 minuten,dan moet het goed komen.

Liever niet in biotex of soda want dit wordt niet meer gedaan vanwege het beschadigen van de huid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komt weer goed hoor,wij hebben een meubel fabriek en een paar x per week gaat er wel een niet door een vinger.
En bij ons zijn ze wat groter komt er vaak aan de andere kant weer uit.Als er van het nietje niets is blijven zitten komt dat weer goed,het weefsel in je vinger is door de niet geirriteerd,en dat is met een paar dagen weer over.
Beetje opletten he.