Kan je ongesteld worden voordat je de pilstrip afgemaakt hebt?

Ik moet nog 3 pillen van mij strip, maar ik bloed nu een beetje? Het is trouwens niet erg rood, meer bruin en ik moet dus eigenlijk volgende week pas ongesteld worden.

kan het zijn dat ik gewoon vervroegd ongesteld ben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik gebruikte eerst een lichtere pil en had dat ook,ben overgestapt op een andere
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan ongesteld worden voordat je pil strip op is.
Er staan volgens mij ook ergens dat je tijdens de menstruatie geen pil moet slikken.
Oftewel een weekje pauze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
moet ik de strip dan gewoon afmaken? moet er nog 3.

Antwoorden (2)

Dit is niet "vervroegd" ongesteld, maar dit zijn waarschijnlijk zogenaamde "doorbraakbloedingen." Dit is vrij normaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus het is eigenlijk gewoon een bloeding, en dan wordt ik volgende week gewoon ongesteld? En hoe lang duurt dit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is niet te zeggen. Ik had het bijna maandelijks bij mijn eerste pil. De pil werkt dan overigens wel gewoon, maar het is best een beetje lastig :-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de site staat meer informatie. Even googlen helpt ook. Als je niet "doorslikt" (dus een nieuwe strip pakt) zul je ongesteld worden. Echter betekent dit niet dat je ook bloedingen zult krijgen. Deze info staat o.a. op de site, en als het goed is ook in de bijsluiter. Zo niet heeft je huisarts deze antwoorden ook.
Dit is inderdaad een doorbraakbloeding zoals hiervoor is genoemd.
Zolang je netjes je pillen hebt geslikt ben je gewoon beschermt tegen zwangerschap.

Mijn advies om je strip af te maken en dan je stopweek in te gaan. Dan begin je gewoon weer een nieuwe strip na die 7 dagen. Wanneer je zou doorslikken (aan een nieuwe strip beginnen) blijft die beetje bloeding denk ik aanhouden, en dat is niet fijn.
Mocht dit nu vaker hebben, kan het zijn dat je huidige pil te licht voor je is. Dan is het verstandig te overleggen met je huisarts.
Vaak schrijven artsen bij meisjes die net beginnen met de pil een lichte variant voor, om te zien hoe het gaat. Zo ging dat bij mij ook, de derde pil bleek voor mij "de winnaar". :)