Krijg je bredere kaken van veel kaugom kauwen in je pubertijd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook dagelijks kauwgom in m'n mond,dan moet je echt wel opletten dat je niet ongegeneerd gaat lopen kauwen dat staat echt onsmakelijk.
Maar je kaakspieren blijven wel in beweging dus misschien heeft dat wel invloed.
Maar echt (zichtbaar) breder?
Lijkt me niet hoor.

Het beste antwoord

Door veel te kauwen, train je je kaakspieren. Hierdoor worden ze steviger en toont je kaak strakker. Te veel kauwgom is trouwens niet gezond, gezien de zoetstoffen die er in zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De vorm van je schedel is bepaald in je genen. Je botten gaan zich niet ineens aanpassen omdat je veel kauwgom kauwt. Je gezicht kan wel een iets andere vorm krijgen, o.a. door de hormonen en eventuele gewichtsveranderingen in de puberteit.

Toegevoegd na 57 seconden:
Veel meisjes zien de puberteit als dikker worden, terwijl ze dan vrouwelijke vormen krijgen.
Het gezicht kan dan soms ook iets 'boller' lijken, dit is het zogeheten babyvet en verdwijnt over het algemeen na de puberteit.
Ritsuka
12 jaar geleden
Bredere kaken krijgen zal niet lukken, helaas. Wel kan je een strakke kaaklijn krijgen! Da vinden vrouwen net zo aantrekkelijk!