Wat kunnen de verschijnselen zijn na een1e Mexinenting?Ik voel me nu namelijk nogal grieperig...?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (7)

* Welke bijwerkingen kan ik verwachten na vaccinatie?

Zoals bij alle geneesmiddelen kunnen na vaccinatie tegen griep mogelijke bijwerkingen optreden. Mogelijke bijwerkingen zijn te verdelen in locale reacties op de plaats van injectie, zoals: pijn, roodheid, zwelling of verharding en algemene klachten. Daarnaast kunnen bijwerkingen optreden door het actief worden van het afweersysteem, zoals: hoofdpijn, moeheid, koorts, en pijn in de spieren of gewrichten. De meeste reacties verdwijnen zonder behandeling, meestal binnen 1 à 2 dagen. Niet alle reacties na vaccinatie zijn ook het gevolg van vaccinatie (ook zonder vaccinatie kunnen mensen ziek worden of ziekteverschijnselen ervaren).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dinsdag de griepspuit gehad, was gisteren ook niet lekker. Had slecht geslapen door dat ik het erg koud had, keel en oor pijn. Vandaag gaat het weer een stuk beter. Maar dit komt inderdaad vaker voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Maar dat verschilt zeer sterk van persoon tot persoon.
Ik heb 2 van de 3 achter de rug (nee, in de arm) en heb er *niets* van gemerkt. Zelfs de prikken zelf voelde ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fijn dat jij er ieder geval dat geen last van hebt gehad Antwoordman. Maar die prikken zelf voel ik ook nauwelijks, alleen het inspuiten van de vloeistof, dat voel ik weer wel.
Door een vaccinatie, wordt je bewust een beetje ziek gemaakt door verzwakte griepvirussen.
Dat is ook de bedoeling!!
Hierdoor gaat het lichaam antistoffen aanmaken tegen deze mex. griep, daar gaat het om.

Als je nu besmet zou worden door de griepvirus, heeft je lichaam al de antistoffen en krijgen je meestal geen griep.
Het grieperigge gevoel dat je nu hebt, gaat meestal na 2 dagen over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bijwerkingen van de vaccinatie zijn waarschijnlijk morgen zo goed als verdwenen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik en mijn dochter hadden het net zo.
dinsdag de prik en donderdag hoge koorts .
vandaag al een heel stuk beter maar nog lichte verhoging.

Toegevoegd na 17 uur:
hopen dat het met de tweede prik niet zo is .
inderdaad ik ben nu ook twee dagen verder en mijn dochter en ik zijn ook weer helemaal fit.
maar mijn dokter wilde niet toe geven dat het van de prik kwam!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook ik heb dinsdag de spuit gehad en was woensdag erg koud tot op het bot na een ware doche en de deken aan op 4 gaat het na 2 dagen weer goed ook de huisarst zei dat dat normaal was

Toegevoegd na 2 minuten:
ook ik heb dinsdag de spuit gehad en was woensdag erg koud tot op het bot na een warme doche en de deken aan op 4 gaat het na 2 dagen weer goed ook de huisarst zei dat dat normaal was ook een zere arm rood en een zwelling na de spuit natuurlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afgelopen woensdag heb ik de vaccin voor mexicaanse griep gehad.

Ik kreeg vrij direct al een nare smaak in mijn mond, wat enkele dagen aanhield.

Donderdag kreeg ik in de loop van de dag een heel moe gevoel en wat spierpijn.

Vrijdag nog een moe gevoel en hoofdpijn, ook heel vast geslapen de afgelopen nachten.

Vrijdagavond om 10.00 uur al in bed. Wat hoesterig en moe.
Werd wakker na een uur en er irriteerde iets op mijn bronchien, maar kreeg het niet weggehoest. Had zoiets nog nooit eerder gehad. Was wel wat beangstigend.

Zaterdagmorgen nog last op de borst en was erg schor.
Nu (zaterdagavond), niet zoveel last meer.