Mijn dochter van 4 heeft verschijnselen van mex griep vertoont. Kan ik laten testen of ze al eigen antistoffen heeft gemaakt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt misschien flauw maar: ik denk dat ze net zo goed verschijnselen vertoond van een gewone seizoensgriep en een gewone verkoudheid. Ga gewoon langs je huisarts als je het niet vertrouwd.

Antwoorden (4)

Nee, maar dat zou ook niet zinvol zijn.
Als ze nu griep heeft is ze op dit moment bezig met het aanmaken van anti-stoffen.
14 jaar geleden
Dan heeft ze die al, maak je geen zorgen... In een paar dagen is ze weer de oude... oh, de jonge... oh het meisje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voorbehouden dat je dochtertje niet al een specifieke ziekte heeft heeft elk mens antistoffen in zijn/haar lichaam. Strooi ik maar weer eens de les voor antisoffen over GV.

Toegevoegd na 43 seconden:
ergens mis ik een 't', en algehele zinsopbouw...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je ingeent wordt tegen de mex. griep, dan krijg je verzwakte griepvirussen in je lichaam, waar je meestal een klein beetje ziek van wordt.
Hierdoor maakt het lichaam antistoffen aan tegen deze verzwakte virus.

Zijn we ingeent en worden we besmet door de mex. griep (onverzwakte virus), dan herkent het lichaam nu vrijwel direct de virus, waardoor je meestal niet ziek wordt
.
Zijn we al ziek, zonder inenting, dan duurt het even voordat het lichaam de griep virus herkent, dus krijgen we koorts, spierpijn enz. pas als het lichaam de indringers herkent gaat het antisioffen aanmaken en worden we normaal gesproken na enkele dagen beter.

Als je dochtertje al ziek is, dan is het afwachten totdat haar lichaam de virus ontdekt, dus nu testen of ze al antistoffen heeft, is zinloos, want die krijgt ze, of heeft ze al.
Alleen uitzieken is nu het enige wat je kan doen.
Hou het wel goed in de gaten.