Ik ben al een jaar of langer telkens moe, maar het wordt steeds erger. Hoe kan dit?

Het vreemde is dat ik helemaal niet veel doe wat me inspanning kost. Ik slaap in de vakanties sowieso 10 uur per dag, soms tot wel 13 uur. Op schooldagen probeer ik ook altijd 9 uur lang te slapen. Ik weet niet wat het is want ik voel me gewoon nooit uitgerust, wat ik ook doe. Mijn ogen voelen ook heel moe aan, ik heb ook al een maand elke dag een zenuwtrek bij mijn linkeroog. Kan het aan mijn voedsel liggen? Ik eet namelijk totaal niet gezond en ik beweeg ook niet.. Ik vind het echt heel vervelend om telkens zo moe te zijn en elke dag na school vermoeid in bed te gaan liggen. Hoe kan ik minder moe zijn? Ik ga deze week ook bloed laten afnemen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik neem ook multivitaminetabletten in, maar dat lijkt niet echt te helpen..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar de huisarts.
Ritsuka
12 jaar geleden
- ga gezonder eten, minder koekjes, chips en suiker, meer groente en fruit
- ga sporten
- ga naar de huisarts om te kijken of het iets anders kan zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vermoeidheid kan zoveel oorzaken hebben, daar is zo niets over te zeggen. Gezonder leven is sowieso beter natuurlijk, maar dat weet je wel.
Ritsuka
12 jaar geleden
ga gezonder eten, je kunt niet alles uit een pilletje halen...
Ritsuka
12 jaar geleden
je kunt trouwens ook moe worden van niets doen. Ga maar eens een dag lang op de bank hangen, daar word je gigantisch loom van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb niet echt veel anders te doen dan de hele tijd in bed liggen helaas... Sporten zie ik ECHT niet zitten.. Ik ben verschrikkelijk lui maar ik wil wel iets aan mijn vermoeidheid doen..
Ritsuka
12 jaar geleden
lees je eigen zin nog eens: je bent lui, maar je wilt wel iets aan je vermoeidheid doen.
Doe dat dan ook, het is nu gewoon een kwestie van jezelf een schop onder de kont geven.
Zorg dan dat je iets te doen hebt, zoek een leuke hobby of zo.
Er zijn zoveel verschillende sporten, vast wel iets dat je leuk vind. Uiteindelijk moet je zelf beslissen, ga je lui op de bank liggen en chips vreten, of kom je van je kont af en ga je wat doen om je beter te voelen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoor je zelf eens zeiken je wilt iets zonder er ook maar iets aan tedoen ga met je dikke luie reet van die bank af en begin met bewegen en dingen tedoen ga fietsen ofzo echt ik heb een spuughekel aan het prototype nederlander altijd maar zeiken maar een ander moet het oplossen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wacht eerst maar eens de bloed test af. Want als er werkelijk iets mis is kan dit ook de reden zijn dat je geen energie kan opbrengen ergens voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor multivitaminen merk gebruik je?

Antwoorden (6)

Het kan zijn dat je te weinig vitamines binnen krijgt. Als dat het geval niet is kan het zijn dat je pfeiffer hebt. En veel slapen is goed voor een mens. Maar als je te veel slaapt wat je doet is niet goed, je word er de volgende dag moe van en duffig van. Het beste is om wat te bewegen, het maakt niet uit wat als het maar bewegen is. Gezond eten is belangrijk en het slapen is ook belangrijk. te lang slapen is niet goed! Je zou echt niet langer moeten slapen dan 9 uur. Tenzij je die avond flink uit bent geweest natuurlijk.
En het is altijd verstandig om een kijkje te nemen bij je huisarts
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel simpel mogelijk te weinig ijzers ga naar de huisarts voor ijzer tablette
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel goed mogelijk. Een bloedprikje biedt uitkomst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan ook b-thalassemie zijn.... Jaren lang had ik een ijzertekort , constant moe uiteindelijk na jaren lang allerlei bloedonderzoeken kwamen ze er achter dat ik aan b- thalassemie lijd succes
Doordat je te weinig beweegt, word je moe. Doordat je moe bent, heb je geen zin in sporten. Doordat je geen zin hebt om te sporten, beweeg je te weinig.

En zo blijft dit cirkeltje zich herhalen! En als je dan ook nog eens slecht eet, wordt het er helemaal niet beter op.

Dus: kom van je luie %$@* en ga voor jezelf zorgen!
Als je dat nou lastig vindt of niet weet waar je moet beginnen en/of hoe je dat dan aan moet pakken, ga gerust naar je huisarts.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je geeft zelf het antwoord al:

***Ik heb niet echt veel anders te doen dan de hele tijd in bed liggen helaas… Sporten zie ik ECHT niet zitten.. Ik ben verschrikkelijk lui maar ik wil wel iets aan mijn vermoeidheid doen..***

Je zult jezelf een ander leefpatroon moeten aanmeten, aanleren.
Je zult jezelf moet dwingen iets te doen.

Ja het kan aan je voedsel liggen.

Je hoeft ECHT niet te gaan sporten. En dat meen ik.
Dat is zo'n beladen woord:sporten.
Ga gewoon iedere dag een stuk wandelen,
of fietsen.
Want bewegen MOET wel!

Van slecht eten en te weinig bewegen wordt
je hartstikke lui en van lui zijn word je hartstikke moe en van moe en lui zijn raak je compleet VERVET .
Zelfs al merk je dat nu niet.
Je organen hebben het zwaar te verduren.
Je wordt dik, krijgt suikerziekte.
Bewegen gaat steeds moeilijker.
En dus wordt je steeds meer moe.

Zo.
Wil je er nu nog wat aan gaan doen?
Of denk je: hoe dan ook, ik ga toch dood?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is ook een keer bij mij gebeurd en nu ben ik genezen.
Ga naar de huisarts en vraag of je een test mag doen voor vitamines of ijzer te kort.
Ze gaan bloed van je afnemen en/of urine nemen.

En nog een tip als je voor de eerste keer bloed gaat afnemen neem dan iets zoets mee want toen ik voor de eerste keer ging viel ik vlouw.
Veel succes,

Toegevoegd na 2 minuten:
O ja vergeten je ze dat je niet sport en altijd binnen bent hoog varschijnlijk heb je Vitamine D te kort
En probeer is wat melk te drinken
Bijv. één glaasje melk voor dat je naar bed gaat
Doe ik ook altijd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het een vitamine b12 tekort. Hoeveel vitamine-b12rijk voedsel je ook eet, als je een stofje hebt dat die vitamines afbreekt maakt dat niets uit.
Misschien, als gezond(er) leven niet helpt, moet je de dokter vragen om dat te testen, en ook een bepaald zuur erbij, je dokter zal het waarschijnlijk wel snappen als je dat zegt :)