Waarom gaat mijn hart flink te keer ?Hartkloppingen? En wat zijn hartkloppingen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Hartkloppingen is de benaming voor een onregelmatige of abnormaal snelle hartslag. Stress en hyperventilatie worden vaak in verband gebracht met hartkloppingen. In rust klopt ons hart ongeveer 70 keer per minuut. Bij sommige mensen kan de hartslag echter zomaar versnellen of onregelmatig worden.

Wat zijn hartkloppingen
In rust klopt het hart tussen de 60 en 100 slagen per minuut. Sporters in topconditie hebben in rust een hartslag van 30-40 en voor mensen die weinig of niet aan sport doen zijn 80 slagen per minuut niet uitzonderlijk. Een hartslag van 70 is een gemiddelde waarde. In de volksmond heeft men het ook wel eens over de polsslag of kortweg pols omdat de hartslag zeer goed aan de pols te meten is.

Toegevoegd na 2 minuten:
het kan dus zijn dat je hartkloppingen door stress of door hypervenbtialtie voorkomt.
Door het verkeerd adem halen gaat je hart dus ook sneller kloppen.om het weer tot rust te krijgen kan je dus diepinandemen door je neus en uit blazen door je mond.bij ernstige hyperventilatie kan je een plastic boterham zakje voor je mond houden en dan rustig door de neus in en mond uitademen!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er wordt van hartkloppingen gesproken wanneer iemand het eigen hart voelt kloppen. Normaal voelt men dit namelijk niet tijdens gewone, rustige dagelijkse bezigheden. De medische term voor hartkloppingen is palpitaties.

Toegevoegd na 4 minuten:
Over hartkloppingen kan je een aantal dingen zeggen:

In rust zijn er een aantal "onschuldige" hartkloppingen, die je alleen maar voelt en waar je je ook niet beroerd bij voelt.
Eén daarvan is bijvoorbeeld een VES. Dit is een Ventriculaire Extra Systole, hetgeen zoveel betekent als een extra hartslag die ontstaat in de kamer (ipv de boezem) Hierdoor wordt de hoeveelheid bloed in de slag daarna, de eerste normaele slag weer, meer dan normaal, en dit kan je als een hartklopping voelen in je keel. Door de extra druk in de hartkamer past je hart zich aan en doet dit een aantal slagen.
Bron; http://www.medischforum.nl/onderwerp/346
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hartkloppingen kent velerlei oorzaken. Er kunnen elektrische geleiding storingen zijn, maar spanningen kunnen ook van invloed zijn. De artsen kunnen dit uitzoeken want vooral de spanning hartkloppingen zijn onschuldig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
chek deze link
http://www.paranormaaladviespunt.nl/Aandoeningen/hartkloppingen.html