Voortdurend lichte pijnstootjes boven linkerborst, wat kan dat zijn?

Ik weet dat deze site geen vervanging van een dokter is, ik ga er ook een afspraak voor maken bij de huisarts. Toch wil ik vragen of anderen een idee hebben wat dit KAN zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik denk dat het vrij normaal is.
Ik heb ook een tijdje last gehad van dit soort klachten ook met mijn hart enzo, en ik ben 15, ben ook langs de dokter geweest maar het bleek allemaal met mijn groei en hormonen en ontwikkeling van doen te hebben.
Maar de hoofdoorzaak was dat ik heel veel stress had, ik zat niet lekker in mijn vel en dat uitte zich in lichamelijke klachten, misschien speelt dit bij jou ook een rol?

Het is altijd beter om naar een dokter te gaan als je het niet vertrouwd, maar ik denk dat je je niet heel veel zorgen hoeft te maken zolang je niet last krijgt van een hoge bloeddruk, pijn in je linker arm of ondraaglijke pijn op de borst.

Toegevoegd na 26 seconden:
Buiten dit weet ik trouwens niet wat het zou kunnen zijn. sorry
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je jong bent: het kan een soort groeipijn zijn, van je botten of je borst; het kan met hormonen te maken hebben (soms zijn je borsten extreem gevoelig en/of pijnlijk als je ongesteld moet worden of rond de eisprong of als je zwanger bent); het kan een spiertje zijn dat krampt om wat voor reden ook; het kan zijn dat je bh niet voldoende steunt of dat het tijd wordt een bh te gaan dragen.
Slim om even naar de huisarts te gaan, waarschijnlijk kan die je geruststellen of heeft die tips hoe je er minder last van kunt hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dit ook heel vaak gehad en bij mij waren het volgens de dokter ontstoken zenuwuiteinden. Nogal onschuldig dus. Niets aan te doen behalve gezond eten en een goede conditie opbouwen. Maar het is verstandig dat je er even naar laat kijken.