Ben je na de eerste van de twee prikken al meteen beschermd tegen de mexicaanse griep? Of pas na de tweede?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Geen van beiden.

De vaccinatie begint te werken zodra je hem krijgt. Na een vaccinatie begint het lichaam antilichamen aan te maken. Vaak is het gehalte van die antilichamen te laag om een voldoende bescherming te geven en krijg je een tweede vaccinatie, en voor sommige vaccinaties (Zoals hepatitus b) een derde.

Dat betekend dat de werking steeds beter wordt naarmate je meer prikken krijgt.

Voor het Mexicaanse griep vaccin wordt -na 2 vaccinaties- op een werking van 70% gehoopt. oftewel: Voor 70% van de gevaccineerde personen is het vaccin afdoende om de ziekte niet door te laten breken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na de eerste viccinatie ben je nog niet volledig beschermd. Na de tweede vaccinatie ben je maximaal beschermd. Dus eigenlijk ook niet volledig maar de kans dat je besmet word is kleiner almede na een eventuele besmetting zal (volgens deskundigen) de griep milder verlopen.

Toegevoegd na 5 minuten:
In het antwoord van Jelle (als eerste antwoorder) zie je het gespecificeerd en goed geformuleerd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt! Tim
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De dank is mede aan Jelle
Bij de eerste vaccinatie ben je pas een beetje beschermd, als je de tweede vaccinatie hebt gekregen werkt de prik pas optimaal.