Amandel operatie

Ik ben 17 en word 10 december aan mijn amandelen geopereerd, heeft iemand tips voor me, of mensen die hun ervaring kunnen delen? Ik heb namelijk gehoord dat je er heel erg na pijn van hebt, en dit wil ik eigenlijk proberen een beetje te voorkomen/verlichten. Weet iemand hoe? Alvast bedankt!

Toegevoegd na 17 seconden:
Ik ben 17 jaar bedoel ik.

Toegevoegd na 5 minuten:
het zijn de KEEL AMANDELEN

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Keel amandelen, sorry
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Amandelen zitten in je keel en niet in je neus, achterin je keel zitte normaal gesproken 2 boontjes. dat zijn ze. Als je ziek bent worden ze groter en soms komen er witte stukjes af en ruik je vaak niet lekker uit je mond. Als ze geknipt zijn zie je ze natuurlijk niet.

Het beste antwoord

Maak je niet bang, het valt allemaal heel erg mee, in een week weet je niet beter... Laat het gewon gebeuren, alles komt goed...

Slikken blijft even lastig, maar na een week niets meer aan de hand...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Veel koude dingen eten zoals bijvoorbeeld ijsjes. Dat is dan weer de leuke kant van de operatie.
Allebei mijn kids hebben het ook gehad en het hielp echt wel.
Succes.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ná de operatie natuurlijk ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na de operatie mag je gerust pijnstillers nemen, bv paracetamol. Verder is het belangrijk dat je veel koude dranken drinkt, omdat je keel niet mag uitdrogen.
Je moet namelijk dan slikken en zo voorkom je dat er stolsels ontstaan.
Verder inderdaad lekker veel waterijsjes eten.
Veel sterkte alvast gewenst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was 14 toen mijn amandelen werden geknipt.
Ik ben er erg beroerd van geweest, maar dat was meer van de narcose. toendertijd moest je ook een week in het ziekenhuis blijven. Ik had mij er veel te zenuwachtig voor gemaakt en kreeg daardoor wat extra narcose.
Eet of drink vooral geen dingen die meer slijm / slikken veroorzaken. Bijvoorbeeld waterijs maar geen roomijs.
want dat sliimt meer waardoor je vaker moet slikken.
Koude waterlimonade ipv melk. Ook schijnt een theedoek die je oprolt met ijsklontjes te helpen als je die om je hals doet.

Bij mijn dochter hebben ze op 7jarige leeftijd haar amandelen geknipt en die mocht na de behandeling gewoon weer mee naar huis. Zij at 's avonds gewoon een warme maaltijd mee en had er veel minder last van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker veel ijsjes eten. De pijn trekt naar een paar dagen weer weg. Het is eigenlijk niet erger dan een ontstoken keel, qua pijn.

Sterkte ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik werd verdoofd met lachgas toen ik een jaar of 17 was. Ik vond dat er erg nare, bijna traumatische, ervaring. Maar gelukkig doen ze dat niet meer.
De napijn viel in vergelijking reuze mee.