Waarom stellen zoveel GVers vragen over de Mexicaanse Griep op GV ?

Het valt mij de laatste tijd op dat veel GVers vragen stellen omtrent de Mexicaanse Griep. Maar de antwoorden die een ieder natuurlijk naar eer en geweten geeft roept soms nog meer vragen op. De één zegt: "Ja! dit moet je vooral doen!" terwijl een ander weer zegt en onderbouwd met verwijzigen naar sites: "Neen doe het vooral niet!" Althans is dit mijn interpretatie van de antwoorden. Ben je net zoals ik van mening dat een ieder (ook jegens je kinderen) zijn eigen verantwoording heeft. Natuurlijk ben ik mij er van bewust dat de bijwerkingen op langere termijn nog niet te voorspellen zijn, maar vind anderzijds dat we ons moeten hoeden tegen bangmakerij.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dikke +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, wat ik me ook afvraag in dit verband is of sommige mensen wel met hun arts praten bij serieuze vragen en of ze zich bewust zijn van het feit dat de overheid op http://www.grieppandemie.nl een informatiesite heeft en dat ze bij bepaalde vragen ook kunnen bellen met Postbus 51 op 0800-8051, waar men speciaal extra mensen op ingezet heeft.

Het beste antwoord

In de media wordt een discussie aangewakkerd, waardoor mensen gaan twijfelen aan het nut van het vaccins, en het gevaar van de ziekte. Daarom reageren mensen op een oproep met een 'waarom' in plaats van 'Ik kom morgen langs'.

Mensen die onzeker zijn zoeken bevestiging. Dat die bevestiging niet te verkrijgen is via een anoniem forum is nog niet doorgewerkt bij velen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

er is al zoveel geschreven over de mexicaanse griep,er hebben vele links gestaan hier...ik wordt inmiddels schijtziek alleen van het woord mexicaanse griep al...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad Muts. +
Rieneke1
14 jaar geleden
idd om flauw van te worden, +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Muts Ik word nl. ziek van die enge links. Ik denk nl. als je een een link te zien zou krijgen van iemand die st...Ik stop moet er niet aan denken. Maar toch bedankt voor je reactie
Omdat het zo dik overtrokken wordt, en daardoor iedereen bang wordt gemaakt. Nu wordt er melding van gemaakt dat er mensen zijn overleden en dat boezemt bij iedereen angst in. Als ze op het nieuws eens zouden melden hoeveel mensen hiervan hersteld zijn krijgt iedereen er een ander gevoel bij. Ieder jaar overlijden mensen aan griep.

Hoe kunnen we een vraag stellen zonder te chatten.
Kennen jullie mensen die zijn hersteld van de Mexicaanse griep. Ik kan nu 2 gevallen die herstellende zijn van deze griep wel met behulp van het ziekenhuis maar dit klinkt toch positief. Deze hadden namelijk hele hoge koorts en een ander had longontsteking.

Iedereen is zelf verantwoordelijk wat die doet, maar dat is met alles zo. Heel simpel vertrouw je het niet dan haal je deze prik en denk ach het zal wel dan doe je het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk wil de media ons zodanig bang maken dat we aan niks anders meer denken dan aan de Mexicaanse Griep. Iedereen wil zekerheid en ookal denken we dat we ons niet laten kisten door de media, toch wordt iedereen er onzeker van. Zelfs ik, terwijl ik over het algemeen niet naar al die bangmakerij luister.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn zoveel vragen over de Mexicaanse griep op GV maar natuurlijk ook via andere media-kanalen, omdat er zoveel onduidelijkheid over het onderwerp is. Berichten
spreken elkaar tegen. Indianenverhalen doen de ronde.
Sinds mei is de angst voor extreme gevolgen van deze griep aangewakkerd. Er is geen eensluidend antwoord over het nut en het risico van vaccineren.
Logisch dan dat iedereen vragen heeft en blijft houden.
Ook het feit dat kinderen een belangrijke risicogroep zijn
geeft nog eens extra reden tot bezorgdheid en vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het idee dat er een vies spelletje gespeeld wordt rondom de Mex griep. Iedereen wordt bang gemaakt, misschien was alles niet te voorzien, OK.
Maar de rol van de farmaceutische bedrijven, die ook weer wijd vertakt is in het bedrijfsleven, worden er momenteel erg rijk van.
Niet bij alleen bij de Mex griep, maar bij heel veel onderwerpen wordt de zaak flink opgeklopt, wat onrust geeft onder de bevolking.
Straks krijgen we weer het weeralarm. Natuurlijk niet te vergelijken met ziekten etc., maar wel de overtrokkenheid bij dingen die staan te gebeuren.
Misschien sla ik een beetje door, maar waar is onze Hollandse nuchterheid?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze hebben veel te veel angst gezaaid, en nu oogsten ze wat ze gezaaid hebben... De farmaceutische industrie was ermee gebaat om angst te zaaien, dat betekent inkomsten...

Een gezonde kijk op de mexigriep bij mijn homeopatische arts...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ 1 voor de homeopatie :)