1 Aanmaak vitamine D en dat zorgt er voor dat we voldoende calcium kunnen opnemen waardoor we gezonde botten krijgen, verder verlaagt vit D de kans op kanker.
2 Warmte is goed voor onze spieren, vooral voor mensen met spier- en gewrichtsklachten is dat merkbaar. Door de warmte verwijden onze bloedvaten en door een goede doorbloeding voelen de spieren prettiger aan.
3 Zon is ook goed voor de gemoedstoestand van de mens, men voelt zich gelukkiger in de zomer ivm andere jaargetijden. Dit komt omdat het lichaam endorfinen aanmaakt dan (een gelukshormoon) waardoor men meer energie krijgt en zich ontspannener voelt. Zon blijkt zelfs een positief effect te hebben op het geslachtshormoon.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/59230-is-zonnen-gezond-of-ongezond.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja het maakt vitamine D aan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja heel veel !!! Vitamine D . Voor veel processen in het lichaam extreem belangrijk . En het licht tegen depressie 's , je bio klok Heeft zon licht nodig . . Teveel eigenlijk om op te noemen . Berucht is de Engelse ziekte Door Te weinig zon licht . Maar vitamine D is toch wel de belangrijkste . Ook preventief tegen bepaalde ziekten .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de engelse ziekte opgezocht zeer interessant. http://nl.wikipedia.org/wiki/Rachitis
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Engelse ziekte (rachitis) is het gevolg van een tekort aan vit D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat in verband staat met de zon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rachitis is een ziekte veroorzaakt door een tekort aan vitamine D EN calcium. In principe kun je zonder zon ook aan voldoende vitamine D komen, door suppletie (denk aan de levertraan van vroeger).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee niet helemaal op te lossen met wat vita D . Er wordt in margarine dacht ik al bijgevoegd in Nl . Nee ook tegen die afschuwelijke ziekte kanker doet de zon wonderen , preventief dan . Ja de zon is ook de veroorzaker bij teveel of te vaak zon van huid kanker . Nee dit schijnt preventief , bij vele soorten kanker . De bron heb ik niet voor handen. Dat op onze breedte graad echt te weinig zon is . Voor een gezond leven zeker voor een getinte huid . Ja ! Waarschijnlijk wel .Ja de zon die koperen ploert , is heel divers we kunnen niet zonder , maar ook niet te veel . In de jaren 60 moesten we in eens in de zon ! Nu wordt ons alleen het slechte voor gehouden !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt wel degelijk supplementeren, hoe denk je dat ze het doen bij de mensen die op de Zuidpool werken? helemaal ingepakt en de helft van het jaar in het donker?
En ja, als je een donkere huid hebt (of gesluierd buitenkomt) zul je ook vitamine D moeten bijslikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Supplementen prima ! Zeker nodig ! En werkzaam . Maar het zon licht is zo ontzettend veel meer . Ook de invloed op de hormoon huishouding , je bio klok , en je zonnige kijk op het leven ( werkt tegen depressie ).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker weten, maar ik gaf geen antwoord op de vraag van s0phie, ik reageerde op jouw antwoord dat enige correctie en aanvulling behoefde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kapperkort zegt:
Nee ook tegen die afschuwelijke ziekte kanker doet de zon wonderen Dit is grote onzin.
Wat voor soort kanker dan?
Weet jij wel hoeveel soorten er zijn?
En waarom vele soorten kanker juist voorkomen bij oudere mensen, die hun hele leven al heel veel zon gehad hebben? Je moet oppassen met dit soort - ongemotiveerde - beweringen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het werkt preventief , Google gewoon vita D en lees wat verder .ik zeg absolute niet dat de zo'n kanker geneest . Maar wel dat de zon veel processen in ons lichaam beïnvloed meer tengoede . Maar zeker ook Ten kwade . Ik heb op moment geen Google of wiki . Maar je hoeft echt niet lang te zoeken .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kapperkort, je zegt letterlijk: "Nee ook tegen die afschuwelijke ziekte kanker doet de zon wonderen , preventief dan . Ja de zon is ook de veroorzaker bij teveel of te vaak zon van huid kanker . Nee dit schijnt preventief , bij vele soorten kanker ."
Als je dat stelt, dan graag een onderbouwing met bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hippo, momopoydo . Het is een afschuwelijke ziekte , ik bedoel zeker niet ga maar in de zon zitten . Nee ik en mijn Fam Zijn ook door die ziekte getroffen , en ook niet had je maar vaker in de zon moeten zitten . Nee wat wel , dat de zon een wonderbare invloed heeft op diverse processen in ons lichaam . Ik kan geen bron via mijn iPhone doorlinken via een opmerking . Kijk eens naar het SCK rapport Vd KWF . Er zijn nog vele andere heel serieuze bronnen heel makkelijk te vinden . Over de preventieve werking Vd zon . Ja de zon is ook een veroorzaker van . Daarom zo moeilijk de voorlichting genuanceerd tebrengen , zodat mensen niet in de war raken . Ja hoe het werkt dat is niet aan mij , maar kort door de bocht ,T cellen werken beter in dien men regelmatig in de zon is . Ja dat vind ik wonderbaarlijk . Het spijt me als ik een te zonnige kijk heb gegeven , of iemand hiermee boos maak , of in de war, of verdriet . Nee alleen dat die koperen ploert . Ook onverwacht nog iets goeds doet dan alleen maar de veroudering Vd huid bevorderd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over kanker: kijk even bij punt 1 van mijn antwoord.