Wat is de gemiddelde leeftijd van mensen die de sauna bezoeken?

Ik heb zelf een sauna thuis dus kom eigenlijk nooit in een sauna. Maar bij een sauna heb ik een beeld van oudere mensen die daar een beetje zitten te zweten.... Waarschijnlijk een heel verkeerd beeld, maar toch heb ik hem ;)

In een zwembad zie je wel vaak dat mensen vanaf ongeveer 30 jaar gebruik maken van o.a de sauna. Is hier geen behoefte aan bij jongeren? Zelf ben ik 20 en vind het heerlijk om in de sauna te gaan! Of dat nou thuis is of ergens anders is maakt me eigenlijk niet uit, maar ik ga eigenlijk nooit "buitenshuis"

Typisch zo'n vraag waar je eigenlijk nooit bij nadenkt, behalve nadat ik net toevallig iets las over sauna's ;) Toen schoot het beeld weer even door mijn hoofd ;)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het maakt opzich niet uit hoe oud je bent maar of je het leuk of lekker vindt.

Het beste antwoord

Wat ik meestal zie in de sauna's is een bonte mengeling van tussen de 25 en de 70 maar een grote vertegenwoordigin van de categorie 30-50 jaar. Maar goed, dat is uiteraard afhankelijk van de vraag of je aan mensen kunt zien hoe oud ze zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is inderdaad een leeftijdsgroep waar je aan moet denken, en dan voornamelijk de 30-50 groep. Zelf ben ik dus 20 en ik vind het heerlijk om (thuis) in de sauna te gaan. Ik had al het idee dat er niet veel jongeren zijn die daar net zo over denken.

Andere antwoorden (6)

De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 30 en de 40 jaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rond de vijftig, schat ik, met een speling van 20 jaar naar boven en naar onderen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja...daar pas ik wel tussen :) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zegt dus tussen de 30-70, niet echt een antwoord hé!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@essierulez, je geeft overal aan dat het niet echt een antwoord is, wat is jouw antwoord dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb hier zelf geen antwoord op, en ik vind dat als je geen antwoord hebt, je het ook niet moet geven voor de punten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat niet over de punten, ik lees bij jouw reacties telkens: niet echt een antwoord hé, dit is geen antwoord op de vraag..
Maar ik lees het al, je hebt geen antwoord op de vraag, alleen reacties op de antwoorden....
Kinderen voelen niet de noodzaak om zich te ontspannen. Dat komt pas later - als ze meer levenservaring hebben. Dus geen sauna voor jongeren. In Zweden is dat iets anders: daar valt er niet veel te doen in de bossen - dus gaan ze gezellig met de hele familie in de sauna. Kletsen, koffie drinken. Elk huis heeft daar een sauna.

Toegevoegd na 3 minuten:
En mijn schatting (voor NL) is: 46 jaar en 14 maanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mag dat ook 47 en 2 maanden zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok... vooruit dan ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En 53 en 10 maanden?
We hebbben een week lang sauna kuurtje gedaan, heerlijk :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoeft niet oud te zijn om veel levenservaring te hebben ;)
In aanvulling op Xinix denk ik: rond de zestig jaar met een marge van 40 jaar naar boven en naar beneden.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk wel ja, vooral als je bedenkt dat er ook/veel sauna's zijn voor 16/18+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je niet rond de 42, met een marge van 42 naar boven en beneden?
AWM
14 jaar geleden
Inderdaad. Mijn marges hebben een marge.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zou ik als ik jou was boven de marges nog maar een extra veiligheidsbuffer inbouwen, je weet tenslotte maar nooit.
tussen de 16 en 56 denk ik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf ook een hamam gehad, maar het was teveel werk om aan te steken. Ik ga nu naar een commerciele sauna. Ik ken ze overal ter wereld. Tegenwoordig is de gemiddelde leeftijd erg hoog, omdat de jongeren de sauna mijden (in vergelijking met vroeger in Nederland)