Mijn neefje heeft vandaag de diagnose Mexicaanse Griep gekregen. Ik ben gisteren bij hem geweest. Wat moet ik doen?

Niets wees erop dat mijn neefje ziek zou worden. Zelf kan ik het niet gebruiken ziek te worden, welke ziekte dan ook. Ik heb namelijk geen reserves en kan niets opvangen. Ik probeer alle drukte te vermijden, maar wist niet dat er bij mijn neefje op school MG heerst. Wat moet ik nu doen? Ik wil niet iedereen gaan besmetten, maar wil liever ook niet ziek worden, ben er best wel bang voor.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Normaal doen, zorg goed voor jezelf door goede voeding en voldoende slaap. En hou je temperatuur in de gaten, en eventueel andere symptomen (hoesten etc).
Dat is alles wat je nu moet doen.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Niets doen, en je vooral niet druk maken. Als je ziek wordt merk je dat vanzelf, als je besmet bent kun je het toch niet meer tegen gaan. En bang zijn heeft geen zin, je het er toch geen enkele controle over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat maar gebeuren... Je hebt geen keuze, als je wel keuze had, dan koos je er niet voor...

En het komt allemaal goed... De kans dat je besmet bent is heel groot... Maar je bent toch gezond, over een dikke week is alles weer normaal...

Dus maak je niet druk, je maakt mee dat je leeft... Wellicht voor het eerst dat je dat zo zult voelen, maak je niet bang... Alles komt goed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voorkomen dat je ziek wordt is lastig als je besmet bent. Je licham zal er op gaan reageren. Dan kan je het beste zorgen dat je weerstand zo hoog mogelijk is.

- Veel vitamines binnen krijgen (bv sinaasappels, kiwi's eten, sap maken van wortels, citroen en selderij, en opdrinken).

Tevens is er een anti-griep talbet in de handel die je afweer versterkt. Een hele lange gekke naam. (Als je dat zegt bij de apotheek weten ze wel wat je bedoelt, of iemand op GV zet de naam er nog even bij).

Verder goed slapen, geen alcohol drinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed voor je hygiëne zorgen en proberen je weerstand op peil te houden. Was vaak je handen, eet gezond en drink veel, sport genoeg, etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker wat rauwe ui door het eten dat jaagt de infectie er zo weer uit. Mocht je je al niet meer lekker genoeg voelen om te eten dan kun je ook een schijfje rauwe ui even laten trekken in heet water en dan het water (zonder ui) eventueel met wat bouillonpoeder opdrinken.

Om snel weer beter te worden raad ik Sambucol aan (verkrijgbaar bij drogist en apotheek), dat verhindert de vermeerdering van het virus en helpt zo bij het beter worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niemand besmetten betekent gewoon minimaal 3 dagen uit iedereens buurt blijven. (incubatie tijd is 3 tot 7 dagen trouwens) (thuiswerken, vrij nemen of ziekmelden...ook een chef zal de MG uit de buurt van het bedrijf willen houden en hierin meewerken.)
Voor jezelf kun je alleen afwachten en , zeker als je alleen woont, zorgen voor een ruime voorraad in huis...zo snel mogelijk, eten en drinkwaren, thee en zeker ook zaken als paracetamol.
Inenten kan niet meer....besmetting en inenting tegelijkertijd is pas echt vragen om problemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja kan niets doen. En angst is een slechte raadgever.

Je kan het niet gebruiken zeg je. Troost je, van iedereen die het heeft is er *NIEMAND* die zegt: dat kwam nou precies op het goede moment...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon door blijven ademen, gezond eten, fruit en vitaminen. En je vooral niet gek laten maken. Zodra je bij iemand bent geweest en die dit heeft gaan de alarmbellen rinkelen. En als je even niet lekker voelt denk je gelijk aan het ergste.

Inenten heeft geen zin meer want als hij de griep heeft ben je al bij de besmettingsbron geweest.

Mijn zoon is ook bij iemand geweest waar de huisarts de Mexicaanse griep heeft vastgesteld (de huisarts kwam niet thuis) en heeft deze de anderen dus allemaal aankunnen steken in de praktijk. Mijn zoon heeft nu ook pijn in zijn keel en heeft al dagen geen eetlust, dus we laten het over ons heenkomen. Ook is de bewuste jongen ook op school geweest en zou de hele school nu hier besmet kunnen raken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak je niet teveel zorgen en blijf gewoon lekker doen wat je wild zolang je je niet ziek voelt... Iedereen kan de MG onder de leden hebben, al merken ze er niks van. Ik heb al 'n aantal keer keelpijn gehad, hoesten en loopneus. Maarja niet door gezet. Miss was één van die keren wel MG. Het hoeft namelijk niet áltijd door te zetten net als bij de 'gewone' griep. En ja in zo'n situatie heb je kans dat je andere aansteekt...

Beterschap aan je neefje en hopelijk loopt het bij jou ook wel los. Maak je vooral niet druk!!!