krijg je met al dat kalk in drinkwater niet teveel kalk binnen, en is dat ongezond?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niemand is er nog ziek van geworden ofzo dus lijkt me niet, je hebt ook zuiver mineraalwater :-)
Cryofiel
12 jaar geleden
Maar daar zitten weer mineralen in. In sommige mineraalwaters zelfs zoveel dat het wordt afgeraden ze aan baby's of jonge kinderen te geven.

Antwoorden (2)

Het water in kalk wordt wel zo genoemd maar het is eigenlijk calciumwaterstofcarbonaat en dat in onschadelijk voor de gezondheid.

Toegevoegd na 31 seconden:
dat IS onschadelijk voor de gezondheid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kalk in water (hard water) bestaat vrijwel volledig uit calciumwaterstofcarbonaat.

Dit calciumcarbonaat is een combinatie van het CO2 dat water opneemt uit de lucht, en calcium dat in het water komt door het afslijten van gesteente in de grond.

Calcium is een voor de mens essentieel element. Zonder calcium ga je dood.

In veel voeding zit ook calcium, en wat dacht je van melk?

Samen met vitamine D is calcium betrokken bij vorming van botten en tanden.
Calcium is betrokken bij spierconctracties, overdracht van zenuwimpulsen, in celmembranen, bij celdeling, noem het allemaal maar op.

Van alle mogelijke stoffen kun je natuurlijk een overdosis krijgen. Zelfs van water kun je vergiftigd raken.

De letale dosis Calcium bij een orale inname ligt gemiddeld bij 5-50 mg/kg lichaamsgewicht.

Normale calciumniveaus in Nederland zijn 0 - 20 mg per liter.

Als je jezelf dus wilt vergiftigen met Calcium, en je weegt 50 kilo, dan moet je dus zo'n 50 liter water drinken.

Maar dan is het waarschijnlijk niet de calcium waaraan je sterft ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reddie
12 jaar geleden
Bedankt voor je nieuwe manier van zelfdoding.
Alleen moet dan postuum nog mijn waterrekening betalen ;-)
Verbazingwekkend hoe weinig mensen weten over het reilen en zeilen van het lichaam, wat ze nodig hebben, wat het lichaam zelf kan oplossen en regelen.
+4U!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een droog antwoord over water ;-)