Kun je een specifieke allergie-test aanvragen bij de arts?

Ik ben zeer waarschijnlijk allergisch voor 2 bepaalde voedingsmiddelen. Kan ik vragen bij de arts of hij alleen dáárop wil testen of krijg je dan een uitgebreide test voor alle voedingsmiddelen in die groep?

Ik ben al ooit eens getest, maar uit die test kwam dat ik allergisch voor pollen ben. Daar is dus niet op voedingsmiddelen getest.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja dat kan, ze zetten prikjes op je rug, dat kunnen er wel 50 zijn... Komen ze buitensporig op, dan hebben ze een hit, zo kom je erachter...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik kan alleen uit mijn eigen ervaring spreken, maar mijn zoon is getest op notenallergie, eerst werd de totale groep getest (en die is juist niet zo uitgebreid), en als die positief is testen ze door op de specifieke delen, zoals pinda, hazelnoot, kokosnoot etc. Hij werd daarvoor maar 1 keer geprikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja je kunt aan de arts vragen of hij alleen op die twee alllergenen wil testen ,maar dan weet je nog niets zeker omdat een allergie niet iets is wat statisch is ,je kunt op allerlei gebied een allergie ontwikkelen,en daarbij iis het niet van belang of je een test gedaan heb ,waar je vandaag niet allergies op reageert kun je volgende week wel op reageren, als je zelf voelt dat die twee voedingsmiddelen niet zo lekkker vallen bij jou kun je ze toch gewooon laten staan en niet meer eten,wat levert die dure test dan op, je weet toch zelf al dat er een schijnbaar verband bestaat tussen die twee vooedingsmiddelen en je eigen constitutie.